Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför funkar inte hotmail med safari 4?


AleX_ FoXen

Rekommendera Poster

AleX_ FoXen

hej! När jag uppdaterade safari 4 för några veckor och då slutade hotmail funka.

Jag kan logga in, men när jag har gjort de så går det inte att kolla och skriva mail.

Varför e de så??

 

Väldigt tacksam för svar.

MVH Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det enkla mac-svaret är väl att Microsoft alltid har gjort egensinniga lösningar av allt som tenderar att fungera dåligt eller inte alls med konkurrenternas produkter. Antagligen är Hotmejl anpassat för Explorer och Windows.

 

Personligen skulle jag rekommendera att använda någon annan gratis mejl-tjänst, det finns ju gott om dem (hotmejl har alltid krånglat av en eller annan anledning).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk att låta dryg;

 

Frågan är inte varför hotmail inte funkar i Safari 4, frågan är varför du använder Hotmail?

 

Skämt åsido, det finns bättre alternativ, till exempel Gmail, som dessutom lirar fint i din Mailklient i OS X (och iPhone btw)...

 

Hoppas du finner en lösning på problemet iaf, för vi vet alla att du inte vill använda IE iaf :totaltgalen:

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk att låta dryg;

 

Frågan är inte varför hotmail inte funkar i Safari 4, frågan är varför du använder Hotmail?

 

Skämt åsido, det finns bättre alternativ, till exempel Gmail, som dessutom lirar fint i din Mailklient i OS X (och iPhone btw)...

 

Hoppas du finner en lösning på problemet iaf, för vi vet alla att du inte vill använda IE iaf :totaltgalen:

 

/R

Håller med helt, och Google är inte störst idag av en slump, de är bäst!

Gmail bara funkar, även med protokollet jag föredrar, IMAP och krypterad kommunikation. Rekommenderas! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe vad skumt, Safari 4 är väl den senaste betan? Kör själv med Firefox senaste beta (3.1b2) och har precis samma problem med Hotmail! Riktigt skumt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleponken

om man aktiverar develop så kan man i hotmail välja att köra Firefox för Mac/Windows så funkar det då också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man aktiverar develop så kan man i hotmail välja att köra Firefox för Mac/Windows så funkar det då också.

 

Var kan man aktivera develop? Är det någon inställning i hotmail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleponken

nej i safari. preferences -> advanced -> show develop in menu bar ( bocka i den ) När du är inne i hotmal väljer du Develop -> User Agent -> Firefox 3.0.5 - Mac exempelvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...