Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur har du stångat huvudet i väggen - vilka är iPhones begränsningar?

Jimmy Lee Skrufve

Recommended Posts

Jimmy Lee Skrufve

Japp. iPhone är inte perfekt.

Jag sitter och klurar på en artikel till kommande MacWorld som ska handla om iPhones begränsningar och brister - och vilka lösningar det finns på problemen. De bästa tredjepartslösningarna från Cydia, tillbehören osv.

Så nu vill jag höra - vad tycker ni är iPhones största begränsningar och brister, och har ni kommit på några bra lösningar?

:laserbok:

• Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Att man inte kan vidarebefordra sms etc. samt att det knäpper i hörlurarna då och då om man inte spelar musik. Känner inte till någon lösning tyvärr.

Att man inte kan vidarebefordra sms etc. samt att det knäpper i hörlurarna då och då om man inte spelar musik. Känner inte till någon lösning tyvärr.

Det är oerhört jobbigt att det knäpper i hörlurarna när man inte spelar något... Det känns som att det drar väldigt mycket batteri bara för det.

I övrigt tycker jag väl som du, att vidarebefordra SMS är en funktion jag gärna skulle vilja se i en kommande uppdatering.

Andra funktioner jag skulle vilja se är:

- Bakgrundskörning av program

- Skriva mail i "liggande" läge

Jag hoppas att Kung Jobs kan fixa detta snart! :lol:

jag har ingen iPhone men jag har en touch och jag saknar samma sak i båda två. riktig Bluetooth så att iPhonen kan bli modem till datorn och så att jag kan använda min SE-mobil som modem till touchen,

ännu ingen lösning vad jag vet (eller jo, det finns väl något till iPhone som gör det jag vill?)

edit: doh, någon hann före...

A_bite_of_the_apple

Avsaknad av:

MMS

Ordentligt BT

Att den inte går att använda som 3G modem

Skicka e-cards . Riktig Stereo blåtand , synd att högtalaren är så dålig , sms & mail i liggande läge .

Man tycker ju att Apple borde kunna fixa allt utom högtalaren i en mjukvaru uppdatering.

Franzer

sms & mail i liggande läge.

Eftersom man mest skriver korta SMS tycker jag inte att det är så viktigt att de fixar det där (och man har bättre koll på historiken som det är nu).

veckovisning i ical

använda som 3g-modem

Jimmy Lee Skrufve

Keep 'em coming! ^_^

Några av bristerna finns det tredjepartslösningar på som jag testat - kan nog bli en bra artikel det här! Men jag vill se mer. Kom igen, vad är dåligt med iPhone, vad saknas?

Inga problem med hörlurarna som några skriver om, men jag har köpt NOCS

* Vidarebefordra sms

* MMS

* Klipp & klistra

jag har nog löst alla mina små "problem" med 3:e partare från cydia från alla dessa innovativa människor runtom..och det är ju tragiskt att Apple nu försöker få detta illegalt genom den process de verkar ha satt igång...

Jag studerar utomlands och har således ingen möjlighet att överhuvudtaget använda iPhone, om jag köper den här i Ungern så visst kan jag använda den, men sen när jag är hemma i Sverige i 2-3 månader då? Får jag klara mig utan telefon då?

Så otroligt dåligt av Apple att inte tänka på dem som reser mycket!

1, Copy - Paste

2, Möjlighet att skapa olika profiler för ringsignaler, larm mm

3, Telia

4, Borde finnas en symbol i displayen som visas om den är på ljudlös

Om man som jag skriver sms mer än ringer är iPhone en katastrof. Tangentbordet är hopplöst att skriva på och Å,Ä,Ö gömda. Skulle tro ett normalt sms tar ungefär 10ggr längre tid att skriva. Något de kunde löst med landskapsläge och T9.

Kameran helt klart:

Video filma, går med div program från cydia.

Zooma när man tar kort. Det är verkligen dåligt att det inte går!

Samt mycket som personer ovanför redan tagit upp :)

tuve85@hotmail.com

Det hade varit trevligt om iPhone hade haft alla funktioner man vill ha utan att vara jailbreakad. Därför utgår jag ifrån detta.

- Bättre kamera! Dels mer megapixlar och dels blixtfunktion. Det hade inte heller skadat med zoommöjligheter.

- Bättre sms-funktion! Kunna vidarebefodra och ha möjlighet att dels skriva i landskapsläge och dels använda T9. Även Emoij figurer hade varit trevligt.

- Bluetooth! Möjlighet med överföring av bilder, musik osv. mellan enheter.

- Videoinspelning.

- MMS

- Möjlighet att använda iPhone som modem.

- Kunna köra flera program samtidigt och snabbt skifta mellan program. Exempelvis hade en "aktiva hörn" funktion varit trevligt.

- Klippa och klistra.

Som sagt vet jag att flera saker går att ordna genom jailbreak, vilket jag redan gjort. Men jag hade hellre haft telefonen ohackad och haft alla funktionerna ändå. Dessutom borde Apple kunna ordna allt, förutom vissa delar angående kameran, med mjukvaruuppdateringar. Eller?

Om man som jag skriver sms mer än ringer är iPhone en katastrof. Tangentbordet är hopplöst att skriva på och Å,Ä,Ö gömda. Skulle tro ett normalt sms tar ungefär 10ggr längre tid att skriva. Något de kunde löst med landskapsläge och T9.

Wow, jag som ser tangentbordet i iPhone/iPod Touch som ett av de bättre! Har T9 i min gamla W810i och det går så jäkla segt, efter att ha ägt telefonen i 3 år och skrivit tusentals SMS, så måste jag fortfarande lära nallen ord. Och det är inte alls smidigt att växla om man vill skriva på engelska eller svenska.

Alternativet är plast QWERTY och då tycker jag att iPhones är bättre, då telefonen blir större och skärmen mindre...

Ja, det finns en hel del som måste förbättras i iPhone.

Varför har den inte video inspelning?

Varför är kameran så kass?

Varför ingen MMS?

Varför inga å, ä, ö när man vill ha det?

Varför inget vidarebefodra på sms?

Dåligt batteri att det inte håller längre.

Dessa grejer är ju standard i alla andra mobiler.

Annars älskar jag min iPhone 3G. :-)

Liggande tangentbordslayout

ÅÄÖ på tangentbordet

A2DP Stereoblåtand

Radio

3Gmodem

USBminnefunktion, bara stoppa i en sladd.

/Poap

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...