Jump to content
Just nu i M3-nätverket

PS3 med MacBook via en Airport Extreme

Walle1981

Recommended Posts

Jag har ett problem då jag försöker köra PS3 media server på burken och streama över till PS3 via min router som är en Airport extreme som jag förstår saknar stöd för UPnP.

Så nu undrar jag vad jag behöver göra för att få PS3an och Macen att snacka med varandra.

Har letat runt en del men utan att finna några bra svar.

Testa http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

funkar klockrent med en vanlig router. Setill att öppna porten bara

Vad syftar du på med en vanlig router???

Det jag har fått fram saknar Airport Extreme stöd för UPnP Som verkar vara en ganska vanlig funktion på de flesta ikke apple routers som behövs för att Mediaservern skall funka. Eller finns det någon port som jag kan öppna för att gå runt detta???

Jag har provat medialink med samma resultat. Dvs ingen UPnP på PS3an.

Vad behöver jag göra med NAT???

Har provat att stänga av den och ha den igång men får fortfrande ingen UPnP aktiv på PS3an. Behöver jag öppna upp portar och i såfall vilka???

Jag behövde inte göra några inställningar alls, mer än att ställa in nätverket på min PS3'a. Kör med MacBook med MediaLink via en TimeCapsule till PS3'an och det funkar hur bra som helst. Har funkat "plug n' play" från dag ett. Konstigt att du inte får det att funka. När man kollar nätverksinställning på PS3'an så står det dock UPnP ej tillgänglig, men det är bara att skita i. Här funkar det i alla fall ändå. :)

Ps. Kolla så att Mediaserveranslutning är aktiverad under Nätverksinställningar på PS3'an.

post-16925-1236378967.png

Jag lyckades lösa det!

Man får tydligen inte ha Brandväggen till i Säkerhet till.

Så nu får jag upp PS3 på medialinken i allafall.

Tackar för all hjälp.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...