Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur får jag olika färg på olika typer av händelser?


Andersö

Rekommendera Poster

Hej

Har en undran, hur får jag min kalender att ha olika färger beroende på typ av möte? Ex, mina privata göromål skall ha en färg, arbete en annan, fotbollsklubben en tredje färg osv.

Var inne på Apples hemsida och där är en iphone med olika färger i kalenderprogrammet.

Använder idag outlook och google kalender som jag synkar trådlöst med hjälp av programmet i google (Tack Slowmove) och det fungerar klockrent.

 

Kan någon förklara hur man gör vore jag tacksam.

 

/Anders :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstått ( mycket möjligt att jag har fel) fungerar dett med macs iCal , vet inte hur man gör det med outlook eller google.

 

 

franzer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skapar bara olika kalendrar i din outlook och google kalender. Sedan går du in på m.google.com/sync på iphonen, ändrar språk till engelska på sidan, kryssar för vilka kalendrar du vill visa i iphonen och så visas de med sin egen färg i kalendern på iphonen (dock inte samma färger som på datorn)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag är imponerad, hur får du tid att sitta o lista ut alla inställningar o knep o trix? Jag tycker att jag lägger en del tid på mina teknikprylar o annat sådant , men det måste vara en bråkdel av vad du gör.

Ok, tack för hjälpen skall testa detta på en gång.

 

/Anders :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag är imponerad, hur får du tid att sitta o lista ut alla inställningar o knep o trix? Jag tycker att jag lägger en del tid på mina teknikprylar o annat sådant , men det måste vara en bråkdel av vad du gör.

Ok, tack för hjälpen skall testa detta på en gång.

 

/Anders :kaffe:

 

intresse intresse intresse...Jag älskar att läsa om prylar, teknik och tjänster. :) kul att man kan hjälpa till ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

När man går in på m.google.com/sync så står det infon att det är instruktioner för 10.5 men funkar det med 10.4, någon som vet?

 

Det verkar ju smidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...