Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Calibri teckensnitt.


Mannfrid

Rekommendera Poster

Någon som vet vart jag kan ladda ner Calibri (helst gratis då) till min Macbook?

Vi kör nämligen Calibri som standard i dokument etc på företaget.

Jag har precis fått datorn och är helt ny på Mac.

Någon får gärna tala om hur jag installerar typsnittet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Calibri är ett Windowstypsnitt som kommer med om du exemplevis köper MS Office (även macversionen).

 

Nu vet jag inte riktigt om man får göra så men du kan utan vidare kopiera typsnittet (typsnittsfilen) från en av pc-datorerna till en USB-sticka eller liknande och sedan installera det på mac (eller e-mejla det till dig själv). Skulle du inte kunna det så kan säkert någon vänlig själ här på forumet mejla det till dig.

 

Det kan faktiskt vara så att det rent av går att ladda ner gratis från microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Om du har Microsoft Office 2008 på din Mac ska det vara installerat. Kör du med Office 2004 kan du ladda ner konverteraren till Office 2008-formaten (docx m.fl.) från Microsofts webbplats så installeras Calibri automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaså, det var så det var. Hittade nämligen inte Calibri i min Office 2004 och har inte vågat installera Konverteraren än.

 

Lite svårt att hitta allt på Microsofts webbplats, men här är i alla fall en länk till Konverteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...