Aridif Postad 4 mars, 2009 Share Postad 4 mars, 2009 Har precis konverterat till mac , och har lite problem att ansluta till skrivaren i nätverket. Det är så att den ligger i en domän, och i windows var det bara skriva "domän\username" + lösenord, men på macen funkar inte detta. Vad är det istället man skriver in för att ansluta till domänen? Mvh Aridif Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mavrick Postad 5 mars, 2009 Share Postad 5 mars, 2009 Gissar på att du sitter på ett MS AD-nätverk? Isf gäller en av två: 1) Se till att administratören för nätverket "släpper på"/binder datorn till nätverket. Detta görs på Macen med programmet "Katalogverktyg" i mappen Program/Verktyg. 2) Ta reda på IP-adressen till skrivaren och lägg till den via: * Systeminställningar * Skrivare och fax * Plus nere i vänstra hörnet för att lägga till skrivare * Välj fliken IP Kan hända att du måste installera drivrutinen innan installation, men det ska förhoppningsvis ske automatiskt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aridif Postad 5 mars, 2009 Författare Share Postad 5 mars, 2009 Så det finns alltså inget temporärt sätt att logga in på domänen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.