Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leveranstid nya iMacarna (mars 2009)


kiwi

Rekommendera Poster

asså aah detta e helt sjukt o oacceptabelt! jag beställde min iMac hos Jansson Data i Helsingborg förra måndan och jag har fortfarande inte hört nåt från dom!!! jag vill ha min bebis nu!!!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Tjena,

 

jag beställde min IMAC 20" när de nya versionerna kom.

 

JAg beställde med 640 Gig disken & 4 Gb minne....Leveransendatumet ligger just nu på 23/3.

 

& datorn är just nu i Jönköping....Nu är jag väldigt sugen på min 1:a MAC. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vatt på dom lite hehe fast det e ju inte deras fel.. men jag hatar att vänta! det värsta jag vet! de säger nu att den kommer att komma nån gång i nästa vecka.. hoppas hoppas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 24a den 11e från AppleStore (med studentrabatt) och den kom med UPS-budet idag.

 

Hade missat tangentbordsknaset, så jag kompletterade med ett med numeriskt när jag var inåt stan. Kanske ska ge det lilla en chans eftersom så många lovordade det i varningstråden... :fundersam: Jaja, nu har jag ett stort och ett litet. Sitter förresten med ett tangentbord från den gamla gråa G4an sedan ett halvår, då det var skönare tangenter på den än det snabbt utslitna vita till iMacen...

 

Just nu "kontrollerar" nyburken säkerhetskopian på min TC sedan en timme eller något - börjar fundera på om det hängt sej... Jag bromsade kopian här på gamm-Macen, men den hann köra igång igen under kontrolltiden och rapporterade då att disken var skrivskyddad... lite oroande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen har min bebis kommit!! :) :) :) äntligen switcher!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu sitter jag vid min första mac och skriver i det här forumet! Det känns j-vligt bra!!! liiite ångest för att den kostar så himla mkt men jag e skitnöjd hittills!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer som har beställt 24-tummaren med ATI Radeon HD 4850? Nu har det snart gått en månad sedan jag beställde den, men fortfarande har jag inte hört något...

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer som har beställt 24-tummaren med ATI Radeon HD 4850? Nu har det snart gått en månad sedan jag beställde den, men fortfarande har jag inte hört något...

 

 

/ Kiwi

 

Jag :skondans: men inget mer än beräknad leverans den 1 maj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lillebror_88

Jag vill också ha 4850 vid närmare eftertanke..

 

 

 

Förresten, ifall iMacen behöver bytas ut på garanti, går det att lägga om beställningen på en med Ati istället när man byter ut datorn? Någon som vet detta, om det ens är möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag :skondans: men inget mer än beräknad leverans den 1 maj.

 

Känns ju jobbigt. När beställde Du?

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju jobbigt. När beställde Du?

 

 

/ Kiwi

21 mars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det kan nog stämma. Jag var inom butiken idag för att höra om de slarvat bort lappen med mitt telefonnummer eller nåt sånt. :rolleyes:

 

Tyvärr hade dom inte det. Datorn var fortfarande inte kommen. Beräknad leveransdag var 22 april (beställde 4 mars), men de "trodde" att den skulle komma fortare än så. Jaja, jag har ingen brådska – även om sju veckors leveranstid är svåra att uthärda.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min på Humac fick den efter 3 dagar!

Mycket snabb leverans humas.se i Stockholm

 

IMac 3.0 4Gb 320gb 7200 varv med det vanliga grafikkortet

som klarar need for speed undercover , call of duty , far cry 2 och allting kör jag med högsta inställingarna allt på high och ultra high ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ptjaaa jag beställde min Imac med 4850 för precis 3veckor sen och då var det en till som hade beställt före mig och leverantstid var då 5 veckor framåt dvs 2 veckor kvar för min del... jaja det får vi allt se... börjar bli lite långtråkigt att sitta med min macbook Pro uppkopplad till min 26" samsung, vill ha allt stilrent och det är ju inte samsung helt svart och vräkig plastig hehehehe

 

Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjoho nu äntligen så rör det sig på applestore nu är det leveranstid 7-10dar endast ... :propellerbaver:

Kanske det kommer ett stort paket till en strax efter påsk.. för före tror jag knappast.. :tappahakan:

DarKMaN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mejl från Apple idag kl. 07.48.

"Din beställning skickades iväg 13.04.2009 och vi räknar med att den ska levereras till din leveransadress senast 20.04.2009" :w00t:

 

Och det väntar redan nyinköpta godsaker för att göra beställningen komplett

http://www.westerndigital.com/en/products/...asp?driveid=374

 

http://www.webhallen.com/prod.php?id=71351

 

Måste börja planera partitioner, installationen av Vista m.m. Angenäma problem :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny mac användare men fick mitt mail från apple om att min "4850 imac" skickats idag.

Jag känner mig som ett barn igen som väntar på något gott.

Sitter och uppdaterar UPS tracking sida nu en gång i timmen

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt UPS leverans redan den 18e, på torsdag. Jag som varit inställd på 5 maj :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt UPS leverans redan den 18e, på torsdag. Jag som varit inställd på 5 maj :borstatanderna:

 

Surprice? Kan det innebära att du skall vänta till i Juni, då det är den ända torsdagen den 18:de 2009.

Så illa är det nog inte. salakalle :crossfingers: hälsar. Ha det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surprice? Kan det innebära att du skall vänta till i Juni, då det är den ända torsdagen den 18:de 2009.

Så illa är det nog inte. salakalle :crossfingers: hälsar. Ha det bra.

Jag blev alldeles för upphetsad så det blev lite fel :totaltgalen: Det var såklart den 16 april, enl. UPS. Enl Apple kan det dock bli redan den 15 april men jag tror mer på UPS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Butiken ringde precis; min "4850-dator" har kommit. Jag ska dit och hämta den så fort jag har ätit frukost.

 

Ska panta några fler burkar längs vägen, så jag har råd med monstret. ^_^

 

Nu hoppas jag att den är felfri också... Rapport om detta kommer senare under dagen.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta skrivs på min nya dator... som verkar vara helt felfri. Inga pixelfel, inga konstiga ljud och inga repor. Bara en strömlinjeformad användarupplevelse... Ahh... :kissing:

 

Fast jag blev lite skraj när jag tryckte igång den för första gången. Jag hörde ingenting och skärmen var helt svart. Så var det i flera sekunder... tills jag plötsligt hörde den familjära "dongen" och skärmen väcktes till liv. Jag hade glömt att det alltid tar lite längre tid att starta upp en ny Mac för första gången.

 

Måste bara återigen berömma Apple för deras oerhört tysta datorer. Nu har jag igång både min gamla och min nya iMac (för att föra över filer och inställningar) och det hörs i princip ingenting, trots att jag kör den lilla iMacen på konstant varmgång genom att jag har igång Boinc.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kiwi & iller: Ni råkkar inte ha några spel att testa och ge oss några benchmarks av era nya iMacs med 4850 kortet?

 

Jag är så otroligt avundsjuk, grattis till er båda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoho fick min idag med, skall precis börja packa upp den, phu det var inte liten paket o inte lätt heller att traska med den till bilen på 300meter ifrån hehehehe men nu är den hemma skall genast inspektera den, hörs senare

 

DarKMaN

post-36705-1239793877.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha nu är den igång och inga trasiga pixlar så långt jag kan se :crossfingers: och överföringen av program med flyttassistenten gick smärtfritt :propellerbaver: nu skall jag bara göra den mer personlig, verkar som att allt gör inte flyttassistenten åt en..

 

sen skall vi installera bootcamp och installera Win7 beta och sen blir det att spela fingarna av sig.

lite bilder på skönheten kommer här

post-36705-1239803480.jpg

post-36705-1239803502.jpg

post-36705-1239803522.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...