Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leveranstid nya iMacarna (mars 2009)


kiwi

Rekommendera Poster

För oss som ignorerar lågkonjunkturen och gladeligen lägger pengar på en ny dator, kan det som vanligt vara intressant att veta när vi får våra nya kelgrisar.

 

Jag beställde idag nya iMac 24" med ATI Radeon HD 4850-grafikkortet. I övrigt inga förändringar. Jo förresten, jag valde självklart det trådbundna tangentbordet med den numeriska delen. :ThumbsUp:

 

Beställningen gjordes i den lokala äpplebutiken i Helsingborg. Okänd leveranstid.

 

Så... ni andra som har beställt får gärna berätta här i tråden var, när och vad ni köpt och så kan vi egga varandra till max. :donjuan:

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Det är bara att grattulera. iMac är bäst! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en 24" 3,06 med Nvidia Geforce 130 kortet & trådlöst tangentbord igår.

Skickas om 3 dagar

Lev 16-17 mars :galetglad:

// H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne på en macbutik idag o undrade när nya macmini finns i butik.

 

säljarens svar var: äää...vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne på en macbutik idag o undrade när nya macmini finns i butik.

 

säljarens svar var: äää...vet inte.

 

Tyvärr också min erfarenhet av Äpplebutiker, speciellt den i Lund på Mårtenstorget.

 

"ääh... vet inte."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr också min erfarenhet av Äpplebutiker, speciellt den i Lund på Mårtenstorget.

 

"ääh... vet inte."

 

hehe, håller verkligen med, så fort det kommit en n produkt så brukar jag fråga där och får alltid samma svär, "ääh vet inte...apple ger inga leveransdatum...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, håller verkligen med, så fort det kommit en n produkt så brukar jag fråga där och får alltid samma svär, "ääh vet inte...apple ger inga leveransdatum...)
Tyvärr också min erfarenhet av Äpplebutiker, speciellt den i Lund på Mårtenstorget.

 

"ääh... vet inte."

Grejen är ju den att dessa kommentarer ger inte ett allt för seriöst intryck, som jag ser det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Ja, just "ääh... vet inte" var väl ungefär vad jag fick idag också i min äpplebutik. De fick, som vanligt, reda på det nya hårdvarusortimentet exakt samtidigt som resten av världen - dvs alldeles för sent för att kunna förbereda sig.

 

De hade inte ens produkterna inlagda i kassadatorn när jag kom in, utan fick tydligen lägga in detta manuellt. :rolleyes:

 

Men, men... Det är en väldigt trevlig butik med duktig personal, så jag har inga samvetskval för att jag handlar av dom. Men jag förstår att en del kunder (däribland jag själv) funderar lite grand över Apples tystnad inför sina egna återförsäljare.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SebastianFritzon
Men jag förstår att en del kunder (däribland jag själv) funderar lite grand över Apples tystnad inför sina egna återförsäljare.

 

Det är fullt förståeligt tycker jag, och även samma sak för oss som jobbar på Gamestop. Vi får aldrig veta i förväg om prisändringar och erbjudandekampanjer just för att vi skulle kunna använda det för att få köpare till att avvakta och därmed förlora pengar för företaget. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men de kunde väl åtminstone, under tiden Apple Store går ner, skicka ut ett mejl eller något till samtliga återförsäljare och säga att "det här gäller". I stället ställs de inför fullbordat faktum och vet varken mer eller mindre än någon annan när röken har skingrats.

 

Jag kan ju inte säga att Apple gör fel totalt sett; uppenbarligen är deras taktik väldigt framgångsrik. Allt från att i princip inte säga ett knyst om kommande uppdateringar till att ta ner Apple Store ett par timmar för att generera intresse. Det fanns inte en Mac-inriktad hemsida med självaktning som inte genast basunerade ut "Apple Store nere!" och därmed skapade massor av gratisreklam. Apple behövde inte ens slösa elektroner på att skicka ut ett pressmeddelande (förrän efteråt iofs).

 

Ett väldigt märkligt företag. Men otroligt duktiga på vad de gör. Skönt nog gör de väldigt trevliga maskiner och schysst programvara också, så jag köper förstås. :ThumbsUp:

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en imac 3,06 GHz i söndags (gamla varianten) men fick den ersatt med den nya i tisdags och leverans 18-19 mars, få se om den kommer då, den är ännu ej skickad och det står att det ska ske inom 5 arbetsdagar.

 

Det trevliga med ändringen är att jag fick behålla priset på den gamla, ibland ska man ha lite tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min kommer den 12-13e men jag tog inget värsting med heller, 

 

min första mac (sedan classic)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej var och köpte min första mac i dag det blev en imac 3.06 med GT 130 kortet jag tycker att jag kommer igång bra med min mac. Jag fick den direkt över disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är den skickad och preliminärt leveransdatum 16 mars. Ska passa på att ta semester den veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min levererad kl 09:40 i dag :galetglad:

// H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min levererad kl 09:40 i dag :galetglad:

// H

märker du stor skillnad jämfört med din förra mac. Förutom skärmen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge oss flertalet oberoende BENCHMARKS! Kanske det enda sätt man kan bestämma sig när man annars är estetisk-tech-spec-aholic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får min andra på fredag :) Har hunnit med att skicka tillbaka den första pågrund av döda pixlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

märker du stor skillnad jämfört med din förra mac. Förutom skärmen då.

Har bara hunnit att installera/flytta över användare etc. Men det är definitivt mer "pop" i färgerna. Nu satt jag på en 2,16 ghz late 2006 innan & där var en annan CPU - Merom mot Penryn, Geekbench säger c:a 30 % snabbare 3175 vs 4611. Visst det lilla jag har använt den så märks det att den är snabbare, ska konvertera lite DVD'er i kväll när jag kommer hem från jobbet så återkommer jag med mer stats.

// H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min idag, 3,06 GHz. Min första Mac och detta är mitt första inlägg med min nya Imac.

 

Hade beställt med trådlöst tangentbord men fick en med tråd. Apple skicka mail idag att orsaken att det var ett med tråd med var att leveranstiden blev kortare och det trådlösa kommer på posten.

 

Den är så vacker att jag inte kan slita mig ifrån den. Efter ett liv med en grå burk med ett ormbo av sladdar som brummar under skrivbordet är det som en ny värld har öppnat sig för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 24" imac har leveranstiden 20 - 23 mars. 20/3 är på fredag. Jobbigt om den inte kommer då. Då ska man vänta till måndag. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 24" imac har leveranstiden 20 - 23 mars. 20/3 är på fredag. Jobbigt om den inte kommer då. Då ska man vänta till måndag. :huh:

Håll ut jag hade leverans 16-17 mars när jag beställde men den kom den 11 på förmiddagen :crossfingers:

// H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lillebror_88

Är inne på min tredje 3.06 just nu.

 

Fått byta på garanti två gånger, på grund av skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått byta på garanti två gånger, på grund av skärmen.

 

Ouch! Var det döda/heta pixlar eller var det något annat fel?

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lillebror_88
Ouch! Var det döda/heta pixlar eller var det något annat fel?

 

 

/ Kiwi

 

Belysningen blödde väldigt mycket på den första och sen så hade den andra en frusen pixel mitt i skärmen..

 

Fick det iofs utbytt utan några vidare problem..

 

Väldigt positiv till leveranstiderna måste jag dock säga, i och med att jag redan är inne på den tredje nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...