Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svenskarna sviker iPhone


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Anledning 1: Bunden till telia sveriges dyraste operatör

Anledning 2: Telia höjer priset på telefonen hela tiden som redan från början var enormt!

Anledning 3: Kontantkort för 8000? skämtar ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledning 2: Telia höjer priset på telefonen hela tiden

Beror säkert på dollarkursen, så det tycker jag inte att du kan lasta Telia för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledning 1: Bunden till telia sveriges dyraste operatör
Stämmer ju inte alls. Alla abonnemang är väl kanske inte lika prisvärda, men dyrast är de då inte.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledning 1: Bunden till telia sveriges dyraste operatör

Anledning 2: Telia höjer priset på telefonen hela tiden som redan från början var enormt!

Anledning 3: Kontantkort för 8000? skämtar ni?

OM vi för skojs skull antar att du har rätt.

Varför var iPhone den bästa säljande telefonen hos just Telia i ett halvt år, med samma deal?

 

Anledningen till att den inte säljer så bra nu är att "alla" väntar på nästa generation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM vi för skojs skull antar att du har rätt.

Varför var iPhone den bästa säljande telefonen hos just Telia i ett halvt år, med samma deal?

 

Anledningen till att den inte säljer så bra nu är att "alla" väntar på nästa generation.

 

Inte jag. Jag väntar på att priset ska halveras för en olåst Iphone utan spärrar som jag kan köpa hos närmaste mobilhandlare. Varför äga något som någon annan (telia) styr över? Det är som att köpa ett hus för att sen se hur byggfirman bestämmer vilka möbler jag får ha i huset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, självklart är det så att man vänta på nästa gen. iPhone. Så fort den kommer lär väl försäljningsstatistiken gå i taket igen!

 

Men, någon som möjligen har en viss tanke om en kanske åtminstone svag idé om eventuellt när den nya iPhonen kan komma att hamna i en tänkbar butik? (enligt Macrumors så borde den ju ha kommit för flera månader sen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Det är iaf för mig helt uteslutet att köpa iPhone så länge som Telia säljer den exklusivt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledning 1: Bunden till telia sveriges dyraste operatör

Anledning 2: Telia höjer priset på telefonen hela tiden som redan från början var enormt!

Anledning 3: Kontantkort för 8000? skämtar ni?

 

 

8000:-, gav då 5500:- för min med telia refill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk har väl tagit hem luren och försökt mms'a, spela in film, byta batteri, titta på flash-filer, utöka minnet och insett att dom blivit total-pwnade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk har väl tagit hem luren och försökt mms'a, spela in film, byta batteri, titta på flash-filer, utöka minnet och insett att dom blivit total-pwnade!

 

Allt det dær går att gøra dock. Kanska inte helt lætt, men det går om man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk har väl tagit hem luren och försökt mms'a, spela in film, byta batteri, titta på flash-filer, utöka minnet och insett att dom blivit total-pwnade!

 

Är man så stupid får man skylla sig själv.. Jag köper inte en Corvette och gnölar efteråt att jag inte får in fru, barn och barnvagn..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, nä, kanske man inte gör med Corvetten, men seriöst...att kunna skicka mms i sverige kan väl ungefär jämföras med att det skulle saknas växelspak i Corvetten....klart man kan bygga en själv om man tvunget vill växla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att alla tjatar om Telias priser... Jag har haft Telia sedan min första mobil (typ 1998 när jag var 9 år...) och jag är fortfarande hur nöjd som helst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Att alla tjatar om Telias priser... Jag har haft Telia sedan min första mobil (typ 1998 när jag var 9 år...) och jag är fortfarande hur nöjd som helst!

 

Vad är det som är bra med Telia? Förutom att de har bäst täckning. Du som bor i Malmö lär väl ändå inte lida av dålig täckning, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, någon som möjligen har en viss tanke om en kanske åtminstone svag idé om eventuellt när den nya iPhonen kan komma att hamna i en tänkbar butik? (enligt Macrumors så borde den ju ha kommit för flera månader sen).

Borde komma i sommar i vanlig ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är iaf för mig helt uteslutet att köpa iPhone så länge som Telia säljer den exklusivt

Vad då exklusivt? De har, vad jag förstår, inget exklusivt avtal med Apple. Andra operatörer får också sälja den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är bra med Telia? Förutom att de har bäst täckning. Du som bor i Malmö lär väl ändå inte lida av dålig täckning, eller?

 

Först och främst har de väldigt stabila nät. Hur det är med de andra vet jag däremot inte hur det är...

 

Ja jag bor i Malmö, men hela min familj bor i Norrland och som bekant har de andra operatörerna knappt någon täckning norr om Sundsvall, med undantag för städerna och angränsande orter.

 

Alla som jag känner i norr har Telia eller Halebop som operatör och eftersom det är Telias nät ringer jag gratis till dem, med undantag för öppningsavgiften.

 

Och nej jag tycker inte att Telia är helt hutlösa på deras iPhone-abonnemang... Jag betalade 4395 för min när jag köpte den och har ingen förhöjd månadskostnad som de flesta andra "billiga" telefonerna har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försäljning av apelsiner går väl upp och ibland ner.

Det kan bero på en mängd faktorer som hur bra den smakar, priset, osv.

iPhone hör ju till kategorin smartphones, den kan lite mer än vad många andra i lägre prisklasser kan, och nu i tider av arbetslöshet, lågkonjunktur och finanskris (jäkla amerikaner!) så är det väl inte så konstigt om plånboken hos de flesta har blivit lite tunnare, och benägenheten till att köpa, speciellt det lite dyrare, krymper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försäljning av apelsiner går väl upp och ibland ner.

Det kan bero på en mängd faktorer som hur bra den smakar, priset, osv.

 

Det är lite som när både andelen storkar och födslar minskade i Sverige under 1900-talets början. Det är nog inte så många som kanske skulle koppla ihop de två händelserna med varandra utan det fanns troligen en tredje, okänd, faktor som faktiskt var den som spelade in i att det blev färre födslar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonasForss
Det är iaf för mig helt uteslutet att köpa iPhone så länge som Telia säljer den exklusivt

Men en Mac, det har du, inte sant... :)

Vad är det som är bra med Telia? Förutom att de har bäst täckning.

Det låter som ett rätt bra argument... :D

Hur har vi det själv med argumentationstekniken...

Svenskarna sviker iPhone

Sviker och sviker, från att ha varit bäst säljande i över ett halvår är den numera tvåa...

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som ett rätt bra argument... :D

 

Ja det är ju inget dåligt argument i alla fall... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är bra med Telia? Förutom att de har bäst täckning. Du som bor i Malmö lär väl ändå inte lida av dålig täckning, eller?

 

Det som är bra med Telia är väl att de även ser till att det finns täckning där det egentligen behövs mest, i glesbygden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte vad som är så dyrt med telia?!

 

Jag betalade 4220kr för telefonen den 11 juli. Månandskostnaden är på 198kr....99kr att ringa/sms:a för och 99kr för surf - 500mb per månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte vad som är så dyrt med telia?!

 

Det är många av oss som har Telia som har precis samma åsikt. Jag har 49 kr i månadsavgift för abonnemanget och 199 kr som är internet och är hur nöjd som helst.

 

När det gäller surfkostnaden finns det ju nu ett nytt alternativ som bara kostar 99 kronor i månaden och som man får surfa 0,5 GB/månad med. Eftersom jag har trådlöst nätverk hemma nu tänker jag nog byta till det istället. Vad jag har sett på mina fakturor snittade jag kring 400 mb/månad så det nya alternativet är klart rimligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...