Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kraftsamling mot sj.se


gabriel.fjellander

Rekommendera Poster

gabriel.fjellander

Jag undrar om det är någon mer än jag som irriterar sig på att sj.se inte fungerar i iPhone. Det är mycket störande att man inte kan boka en sj-biljett på iPhone (mer än att ringa dem såklart).

 

Om ni också tycker så så föreslår jag en kraftsamling mot sj.se. Om alla som håller med mig går in på https://www.sj.se/support/contactquery.form?l=sv&l=sv och skriver en fråga om varför det inte fungerar så kanske hjulen börjar snurra.

 

Ni får gärna använda min text här nedanför men det bästa är såklart om ni skriver en egen text så att det inte ser för uppgjort ut. Skriv gärna i tråden här om ni har gjort det och posta såklart era eventuella svar så håller vi koll på processen.

 

Kategori: Webb

Underkategori: Tekniska frågor

Hej!

 

Jag undrar varför sj.se har så uselt iPhone-stöd. Det är ingen omöjlighet att bygga en sida som fungerar i iPhone, webbläsaren följer standarder bättre än många datorers webbläsare. Det är en stor brist i ert system att ni inte stöder iPhone Safari.

 

Ni kan också fundera på möjligheten att utveckla ett iPhone-program för bokning av biljetter. Det finns många duktiga iPhone-utvecklare i Sverige som gärna skulle åta sig jobbet och framför allt är antalet potentiella kunder med iPhone mycket stor och stadigt växande. Det kom bara härom dagen en rapport om att två tredjedelar av all mobil internettrafik sker på iPhone. En SJ-app skulle generera många köp och framför allt mycket goodwill.

 

Jag tar gärna emot era reflektioner på detta.

 

Vänligen

Gabriel Fjellander

Och sen all personlig information såklart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv funderat på att kontakta sj för att påpeka att de saknar en mobilanpassad sida, eller vet de redan det?

 

Formulär skickat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag skickade iväg en liten text... Man saknar det allt ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...