Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Er nästsenaste Mac, vad använder ni den till?


medlemsnamn23

Rekommendera Poster

medlemsnamn23

Er nästsenaste Mac, vad använder ni den till?

 

Alltså den ni hade innan er nuvarande. Ni som inte sålt den alltså.

 

Min PowerBook 1,5GHz bara sitter. Och gör ingeting.

 

Vad har ni gjort med era? Lite tips? Bara intresserad.

 

(Kanske fel forum? I så fall får Mod flytta den.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står i fritidshuset. iMac G4 ("Globen")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Köper vi en ny iMac och en ny Mac Mini blir det en iMac Globe som får fungera som spegel eller något, Mac Minin tänker jag ha i sovrummet till TV-n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iBook står som fil- och webserver hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min PB G4 står för tillfället på mitt sängbord, så att jag kan titta på film innan jag somnar. För tillfället varvar jag Will & Grace med Lost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min powerpc g4 har jag i textil ateljen som är på nerevåningen. (min nuvarande står på kontoret uppe i villan)

för att slippa springa i trappan för internet mail, och kalender/telefonbok som jag synkar med mobile me där jag även synkar bokmärken i safari. mailen synkas med imap så den är även samma som nya datorn. ibland fjärrstyr jag kontorsdatorn som jag brukar spela musik ifrån. och har högtalare på nerevåningen.

tanken var att jag skulle spela in stoppmotion film med den gamla nu. men programmen tycker bättre om att jag använder min g5a till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamla powerbook G4 Ti står som spotify-dator i vardagsrummet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

medlemsnamn23

Tänkte också använda min PB G4 till entertainment center (Spotify, film, musik).

 

Har äntligen lyckats installera Leopard på den (DVD spelaren är trasig). Så det känns som, och jag vet, att den kan göra mer än så. Men vad ha den till? Det är frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Power Mac G4 QS står placerad i vardagsrummet och används mest till surf och för att synka med AppleTV:n m m.

 

Min PM G5 står placerad på övervåningen och används mest som mediaserver. Den är tyvärr lite för högljudd för att ha i vardagsrummet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, deppigt att min MacBook är min första mac...

 

Min PowerBook 1,5GHz bara sitter. Och gör ingeting.

 

Om den känner sig för ledsen kan jag ju förbarma mig över den... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olli Ojonen

Måste använda min gamla G3a för att köra verktygsprogrammet till min Epson SP1200. Funkar inte i iMacen. :)

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min förra MacBook 1,8 Ghz är kopplad till teven och med den ser jag mest på film. Imacen, 20" Intel första generationen, har grabben i sitt rum och på den ser han också mest på film...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TheGooch90

Har genom min förra macbook konverterat min bror till Mac, som innan var stor motståndare! :P Nu saknas bara min pappa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

min iMac Intel står i sin kartong. Den har trasiga högtalare och används därför inte.

 

min iMac G4 har mamma fått

 

Själv gör jag allt på min MB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En SE står på piedestal i tv rummet, min cube har jag som server och ett gäng burkar står nere i källaren och väntar på tippen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min G4 mini står i vardagsrummet som filmserver, den är dock för klen för att orka visa filmerna direkt på tv'n så den streamar filmerna till xboxen via connect360 och det funkar toppen, sen får den agera lite webserver ibland också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi skänkte vår iMac, 1,8 Ghz till ett av våra barn som sedan gammalt är macanvändare men som var i behov av en lite nyare dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

Min första Mac, en PowerPC G4, använder jag på jobbet till bearbetning av mina digitaliserade foton. Dit tog jag den på våren förra året, när jag kom över en PowerPC G5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min näst senaste Mac är den jag använder primärt, den MacBook jag skriver på just nu. Den nyaste är faktiskt "sämre", en 1,83 Mini inköpt i fredags som ska vara mediecenter. Den ännu äldre G4:an ska nog avyttras inom kort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister

Min MBP är min första Mac. Men när jag köper min nästa MBP eller motsvarande så kommer nog min gamla att få agera back-up dator; alternativ använder jag den som jukebox eller surfdator. Inget onödigt krafs på den. När jag åker till landstället skulle jag ta med min nya laptop. Pratar vi stationärt så är det ju en bra grej att ta upp den gamla dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gamla iBook är retro och fin att ha med sig ute... Orange mmm ;-)

 

Funkar med trådlöst och mobilt internet ju!

 

Annars så spelar jag gamla Classic spel på den ibland... SwampGas, Prince of Persia, Svea Rike och Backpacker... Mums!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min näst senaste står till vänster om mig och används av min flickvän. Det är en Powermac G4 som låter som en flygplansmotor. När den är igång samtidigt som min Xbox 360 är det fullt liv i vardagsrummet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha alla mina gamla macar står i mitt lilla hem-muséum och samlar damm :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Av alla mina har de flesta hamnat på återvinningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir den jag sitter vid just nu, dvs en 24" iMac. Nyaste är en 13" MacBook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...