Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med airport express


Bue

Rekommendera Poster

Jag hade lite problem med att få min xbox att fungera felfritt med min airport express, och blev då tipsad om att gå in i airport verktyg för att öppna några portar. När jag skulle gå in i manuella inställningar så fastnade programmet när det skulle kolla konfigurationen på basstationen. Jag lät den stå medan jag var på jobbet, dvs i ungefär 7 timmar, men inget nytt hade hänt under den tiden. Så jag provade att dra ut den ur väggen utan resultat. Så jag återställde airporten.

 

Nu kommer jag in i inställningarna för airporten om jag väljer manuell inställning, men när jag ska spara ändringarna så ber den mig att ändra trådlös säkerhet, så det gör jag. Nu när jag ska spara ber den mig att inte tillåta snmp via wan, (Jag har ingen aning om vad det är) men jag ändrar, då till sist ber den mig att ändra "tillåt konfigurering via ethernet-wan-porten" så jag gör det också, men när jag ska spara den sista ändringen fastnar programmet igen där "tänkarcirkeln" snurrar för fullt och efter står det "_notlocalized_".

 

Om jag däremot från början (efter att ha återställt airporten) väljer att bara trycka på fortsätta för att göra en automatisk inställning så kommer ett tomt fönster upp och jag kan trycka på fortsätt igen, men om jag gör det så säger den att "ett basstationslösenord krävs för att fortsätta".

 

Jag har provat att installera airport verktyg igen, jag har provat att dra ur airporten flera gången och jag har provat att återställa airporten flera gånger inget fungerar.

 

Det konstiga i kråksången är att jag faktiskt kommer ut på internet.

 

Finns det någon vänlig själ som har lust att ta an sig mitt problem?

 

//Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen det var inget jag har fått det att fungera igen.. eller rättare sagt en polare har fått det att fungera igen..

 

tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...