Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mappar spårlöst försvunna från hårddisk


Ozkar

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Jo det är så här att min far har råkat ut för lite strul med sin Mac. Han har en extern hårddisk där han har en massa jobb sparade. Men när han idag kopplade in hårddisken så var alla dessa mappar spårlöst försvunna. Jag tycker det låter helt sjukt och undrar ifall ni har hört något liknande tidigare?

 

Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få, vill gärna kunna hjälpa farsgubben ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Hej och välkommen hit.

 

Det kan råka vara så att din pappa inte matat ut hårddisken på rätt sätt.

Att han bara kopplat loss hårddisken genom att bara dra loss anslutningskabeln.

Då kan information gå förlorad.

 

Kan det ha gått till så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack!

 

Nej, det är han tydligen väldigt noga med.

Jag förstår inte vad som har hänt. Har aldrig hört något liknande förut, att mappar bara försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

De försvinner inte hux flux, så det måste vara något annat. Om det nu inte är ett fel på skivkatalogen så är det något misstag, likt hur hemmamappar döps om så att hårddisken till synes "är tom", filerna kanske ligger på en skivavbild eller liknande.

 

Ett sätt att hitta filerna eller åtminstone få svar är att använda programmet Easy Find. Spotlight går inte att lita på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De försvinner inte hux flux, så det måste vara något annat. Om det nu inte är ett fel på skivkatalogen så är det något misstag, likt hur hemmamappar döps om så att hårddisken till synes "är tom", filerna kanske ligger på en skivavbild eller liknande.

 

Ett sätt att hitta filerna eller åtminstone få svar är att använda programmet Easy Find. Spotlight går inte att lita på.

 

Ok, ska be honom testa det så får vi se om det funkar. Tack ska du ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...