Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken skärmsläckare är bäst?


Calle Wollner

Rekommendera Poster

Calle Wollner

Vi ska köra en lista med coola skärmsläckare till nummer 4. Därför undra vi vilken skärmsläckare ni tycker är bäst av alla. Helst ska de vara gratis, och se till att få med en länk till mästerverket. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min absoluta favorit heter "viloläge". ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni helt givit upp att skriva egna artiklar i tidnningen nu? Det är ganska ofta vi ombeds sätta ihop listor åt er… (Nästa steg blir väl "Någon som har lust att skriva ihop en liten text på temat X som vi just förbereder för tidningen".)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"LotsaWater" är mysig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min absoluta favorit heter "viloläge". ;)

 

Precis. Förstår inte syftet med skärmsläckare...

Sitter man vid datorn använder man ju den, annars stänger jag locket eller sänker ljusstyrkan till noll om någon nerladdning eller annan process pågår. Något rörligt, upplyst och meningslöst som en skärmsläckare i ögonvrån blir mest störigt... Men vid närmare eftertanke kanske någon klock-variant kan vara användbar :toodeloo:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Förstår inte syftet med skärmsläckare...

Sitter man vid datorn använder man ju den, annars stänger jag locket eller sänker ljusstyrkan till noll om någon nerladdning eller annan process pågår. Något rörligt, upplyst och meningslöst som en skärmsläckare i ögonvrån blir mest störigt... Men vid närmare eftertanke kanske någon klock-variant kan vara användbar :toodeloo:

Samma här, skärmsläckare som gör annat än att, ummm, släcka skärmen gör inte sitt jobb rätt.

En annan sak att tänka på är att om man satt datorn att göra ett jobb som kan ta några timmar så vill man naturligtvis inte att ett märkbart antal CPU-cykler ska gå åt till något man ändå inte har någon nytta av. Alltså, det viktiga borde vara att jobbet ska bli klart snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"LotsaWater" är mysig.

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den inbyggda. den med bilder som glider in och lägger sig på varandra i hög. från egen mapp.

 

använder den bara när jag vet att det kommer kunder eller besök. annars använder jag skärmvila.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar LotsaSnow på vintern, ska testa LotsaWater nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina heter:

Soundstream - Snyggt designad sak som reagerar på ljud i små färgkaskader.

3D Desktop Clock - Fin klocka, men tar mycket kraft och känns för avancerad för att vara en skärmsläckare.

The 20th century voyage - Behaglig rundtur runt jorden med RSS-meddelanden, historisk fakta och kända citat som poppar upp. En skärmsläckare man lär sig grejer genom att titta på ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar LotsaSnow på vintern, ska testa LotsaWater nu :)

glöm inte LotsaEscher :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör man bärbart har man inte direkt någon nytta av en skärmsläckare som ändå bara får fläktarna att gå på högvarv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glöm inte LotsaEscher :D

 

den var ju skittråkig...:gaspar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör man bärbart har man inte direkt någon nytta av en skärmsläckare som ändå bara får fläktarna att gå på högvarv...

 

exakt, därför kör jag alltid bildspel på MBn medans iMacen har lite coola screensacers :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Förstår inte syftet med skärmsläckare...

Sitter man vid datorn använder man ju den, annars stänger jag locket eller sänker ljusstyrkan till noll om någon nerladdning eller annan process pågår. Något rörligt, upplyst och meningslöst som en skärmsläckare i ögonvrån blir mest störigt... Men vid närmare eftertanke kanske någon klock-variant kan vara användbar :toodeloo:

 

Det här kanske du redan visste men jag släcker skärmen med ctrl alt eject.

smidigt som fan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kanske du redan visste men jag släcker skärmen med ctrl alt eject.

smidigt som fan

 

Det här kanske inte DU visste men jag släcker skärmen med ett aktivt hörn, smidigare än fan...

 

(Y)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, eftersom jag inte är så cool/nerdig/hardcore att jag kör viloläge (har ingen j-a 486:a längre så who cares att CPU får multitaska lite..) så kör jag skärmsläckare - iTunesbilder närmare bestämt. Hade Johnny Castaway funnits till Mac (gör den kanske förresten, har inte fallit mig in att kolla) hade jag nog alternerat med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olli Ojonen

Gillar Marine Aquarium. Kostar tyvärr en slant. :)

 

post-18112-1236215039_thumb.png

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till röst på viloläge. Känns som att även datorn ska få vila ibland :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...