Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Smtp-problem i 9:an


pastra

Rekommendera Poster

Finns det någon god människa som kan lösa ett problem som jag dragits med länge nog? Jag har version 9.2.2 på tre olika datorer samt OSX 10.2.6 på en dator. Jag använder mig av mailprogrammet Microsoft Entourage och gör exakt samma inställningar i 9:an resp.10:an. I OS X flyter allt perfekt men i 9:an kan jag inte skicka iväg e-post från ett konton på en server. Ta emot går bra. Smtp-servern ligger hos Aleborg och kräver verifiering(vilket är ikryssat).Jag får felmeddelande om att id eller lösenord är felaktigt ifyllda(vilket de bevisligen inte är när det funkar i OSX) Jag har också e-postkonton hos Glocalnet men där funkar sändning och mottagning. Jag har ringt supporten på Aleborg men de går bet. Jag har försökt med Outlook Express och mailprogrammet i Netscape-samma problem. Jag har provat att ta bort lösenordet för smtp-servern för att undvika att det upprepas, o s v. SKRIV NÅGOT SOM JAG INTE FÖRSÖKT!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är problemet med dubletter i mappen Teckenkonventering i din SYstemmapp där ska vara 15 filer och du ska ha kvar de engelska filnamnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland så kan jag inte använda den smtp server som de som levererar internetuppkoplingen ger mig utan mailkontots smtp - ibland tvärtom!!!!

 

Prova att byta.... jag vet att det låter mysko men så har det varit länge och på fler ställen för mig.

 

Använder olika internet lev på kontoret och i hemmet. Och med samma mailleverantör har jag olika inställningar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack fjellis! Det funkar att göra som du skriver men... Det finns nämligen ett men, som jag glömde nämna i inledande inlägg: jag vill avsluta kontona i Glocalnet och så småningom också abbonemanget. Naturligtvis kan jag använda nya internetoperatörens smtp... men helst skulle jag vilja ha samma inställningar och inte behöva ändra varje gång en leverantör byts. Teckenkonverteringsmappen är i sin ordning.

Tack än en gång fjellis-nu kan jag i alla fall sända med rätt avsändaradress!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vassegod - var så lite så!

 

.... men de tyvärr lär du bli tvungen till - att ändra dem för varje lev..... byte-... osv.. (Vad jag vet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...