Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bilder från iPhone till datorn?


fotograf stockholm

Rekommendera Poster

fotograf stockholm

Har desperat sökt i forumet hur jag får över bilderna från ifonen till datorn.

Flera poster hintar om att iphoto automatiskt startas och frågar om man vill synka. Inte för mig.

Flera poster pratar om synkningen av bilder via itunes men jag hittar inte inställningarna. Under fliken bilder kan jag bara synka datorns bilder till ifånen inte vice versa.

 

Någon som tipsa? Gärna med pedagogiska skärmdumpar.

 

Tack

 

/Pål

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleponken

via iphoto ; iphone -> dator, via itunes; dator -> iphone.

 

koppla in iphonen. öppna iphoto och klicka på iPhoto -> Inställningar -> Allmänt och välj iPhoto längst ner för Anslutning av kamera öppna: iPhoto, väljer du.

 

via itunes överför du bilder ifrån macen till fååånen. typ wallpapers el. dylikt. ides inte ta dumpar men hoppas du hängde med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fotograf stockholm

Upptäckte att jag hade version 6 av iPhoto. Då gick det inte så bra.

 

Tack för svar

 

Pål

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

något tips på hur man gör om man hädar och har iTunes installerad på sin PC?

 

Vad händer när du stoppar i iPhonen då som du vill förhindra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Ny med iPhone. Har problem med att överföra bilder från telefonen till min Macbook. Får ett meddelande att bildformatet inte stöds - såväl i bildinsamling som i iPhoto. Vad är detta?

 

bosse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Jag undrar ockå hur jag lägger in bilder från iphone till datorn?

 

Det finns ingen iphone ikon i "hemmappen/den här datorn mappen"

och det finns ingen stans i itunes som jag kan hitta bilderna som är på iphonen. (när den är inkopplad till dataorn)

 

hur gör jag för att lägga in bilderna från iphonen till datorn??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar ockå hur jag lägger in bilder från iphone till datorn?

 

Det finns ingen iphone ikon i "hemmappen/den här datorn mappen"

och det finns ingen stans i itunes som jag kan hitta bilderna som är på iphonen. (när den är inkopplad till dataorn)

 

hur gör jag för att lägga in bilderna från iphonen till datorn??

 

När du kopplar in telefonen ska den dyka upp som en enhet i windows. Om du använder Mac Os så öppna Iphoto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyligen fått samma problem med PC'n på jobbet, när jag ansluter iPhone så kommer importguiden upp som säger att inga bilder finns i kameran (har drygt 50 st).

Går jag in via explorer och letar upp mina enheter så finns iPhone med men inga av mina 50 bilder syns.

 

Detta problem har alltså dykt upp den senaste veckan, varken PC'n eller iPhone har uppdaterats på ett tag och det har funkat tidigare.

Använder kameran en hel del i jobbet och fattar inte vad som kan ha hänt, någon som har någon lösning på problemet?

Lite jobbigt att behöva mejla bilderna till jobbet, idag tog det cirka 35 minuter att mejla över 15 bilder i fullstorlek (snacka om att telefonen blev varm).cry.gif

 

På Mac'en funkar det naturligtvis som vanligt. rockapa.gif

 

/K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du kopplar in telefonen ska den dyka upp som en enhet i windows. Om du använder Mac Os så öppna Iphoto.

 

Det gick tillslut med iphoto! citation.gif

 

Har nyligen fått samma problem med PC'n på jobbet, när jag ansluter iPhone så kommer importguiden upp som säger att inga bilder finns i kameran (har drygt 50 st).

Går jag in via explorer och letar upp mina enheter så finns iPhone med men inga av mina 50 bilder syns.

 

Detta problem har alltså dykt upp den senaste veckan, varken PC'n eller iPhone har uppdaterats på ett tag och det har funkat tidigare.

Använder kameran en hel del i jobbet och fattar inte vad som kan ha hänt, någon som har någon lösning på problemet?

Lite jobbigt att behöva mejla bilderna till jobbet, idag tog det cirka 35 minuter att mejla över 15 bilder i fullstorlek (snacka om att telefonen blev varm).cry.gif

 

På Mac'en funkar det naturligtvis som vanligt. rockapa.gif

 

/K

 

Som vanligt? är det med iPhoto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt? är det med iPhoto?

 

När jag ansluter iPhone så öppnas Bildinsamling, bara att välja vilka foton och vart dom ska sparas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tänkte hoppa in på ett hörn och låna tråden lite :)

Det är nämligen så att min flickvän undrade om hennes bilder i iPhonen kommer att finnas kvar om hon väljer att synca med min datorn?

Eftersom att jag inte är något geni med sånt här så ställer jag frågan här och hoppas på att det finns någon vänlig själ som vet hur det funkar :)

Lite bakgrunds info ;) När hon skaffade sin iPhone så syncades den givetvis mot deras pc, men nu är den inte kvar och hon vill nu synca mot min iMac.

Vad kommer att hända när mobilen kopplas in i min datorn? Jag vet ju att det syncas och så, men finns det en chans att rädda bilderna som finns i mobilen så det finns på min dator?

 

Jag hoppas att jag har gjort mig förstådd och att någon fattar vad jag menar :P

Vore väldigt tacksam för svar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
Jag har använt endera av följande metoder för att öveföra bilder från iPhone till min PC, över wifi hemma:
1 Tonido app+pgm win. Har varit bra, senaste veckan inte... (Win10 problem??). tonido.com

2 kabel USB (starta iTunes) och Utforskaren
3 Maila...
4 Via moln (OneDrive/iCloud//Bildström/Google drive/Mega/Dropbox...) som sedan synkar till PC-hårddisk
5 Webläsare och IP-port
6 FTP via server, t ex Loopia och en FTP-app på iPhone

 

7 PC-programmet iFunbox, suveränt, gratis, även över wifi. Man gör allt på datorn, kan även överföra PC->iPhone

 

8 iTunes, bra ibland, men inte för iPhone->PC (jo för appar som kan nås an filhanteringen i iTunes, med fotorullen inte bra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har använt endera av följande metoder för att öveföra bilder från iPhone till min PC, över wifi hemma:
1 Tonido app+pgm win. Har varit bra, senaste veckan inte... (Win10 problem??). tonido.com

 

2 kabel USB (starta iTunes) och Utforskaren

3 Maila...
4 Via moln (OneDrive/iCloud//Bildström/Google drive/Mega/Dropbox...) som sedan synkar till PC-hårddisk
5 Webläsare och IP-port
6 FTP via server, t ex Loopia och en FTP-app på iPhone

 

7 PC-programmet iFunbox, suveränt, gratis, även över wifi. Man gör allt på datorn, kan även överföra PC->iPhone

 

8 iTunes, bra ibland, men inte för iPhone->PC (jo för appar som kan nås an filhanteringen i iTunes, med fotorullen inte bra)

 

 

 

Du svarar på ett 5 år gammalt inlägg :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...