Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen bild på Powermac G4


Skönjag

Rekommendera Poster

Hej hej,

 

har kommit över en Powermac G4 (jäkligt fin sak om jag får säga det själv), troligtvis en modell "Power Macintosh G4 (Gigabit Ethernet)" enligt apple-history.com

Tyvärr vill den inte ge bild på skärmen när man startar den, allting verkar gå igång, fläktar låter, tycker mig höra hårddisken och högtalaren piper till, men ingen bild. Så min misstanke är att det är nåt vajsing med grafikkortet, låter det troligt? Vad kan det annars vara?

Så jag undrar vilka grafikkort som passar i min dator, sitter ett Ati Rage 128 i nu, men andra kort måste väl också funka?

Är ny inom macvärlden, så har inte så stor koll...

 

Tack på förhand!

David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett geforce 2 kort på 64 meg funkar fint. Kolla alla lätta saker som att skärmen funkar och sånt. kolla att alla sladdar är i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mest troliga är att batteriet är slut, Öppna datorn och plockat ur batteriet, testa att starta. Om inte det fungerar prova att

Nollställa Pram Minnet. Äpple tangenten+Alt+P+R vid omstart håll ner den tills du hört start signalen 3 ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mest troliga är att batteriet är slut, Öppna datorn och plockat ur batteriet, testa att starta. Om inte det fungerar prova att

Nollställa Pram Minnet. Äpple tangenten+Alt+P+R vid omstart håll ner den tills du hört start signalen 3 ggr.

 

Tack så mycket för tipsen!

Dock lät inte startsignalen tre gånger, så jag måste ha gjort fel eller nåt.. ungefär hur länge krävs det att man håller ned tangenterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...