Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Funderar att byta från Firefox till Safari (pga Safari 4 BETA)


Jisuo

Rekommendera Poster

Har testat den nya betan en stund och jag gillar det skarpt. Snabbt o snyggt. Dock så är det några saker jag vill ha i Safari om jag ska byta.

 

- Vart hittar man addons till Safari? Är det google som gäller bara?

 

- Jag vill kunna lägga till ett keyword till bokmärken så jag tex bara behöver skriva "hej" och enter för att öppna aftonbladet.se. Helst ska man kunna skriva in det nyckelordet direkt när man lägger till sidan till favoriter. Hittar inte riktigt.

 

- Är det möjligt att att safari startar med de tabs jag hade när jag stängde det? Ska testa stänga ner o lite sånt för att se vad som händer (skojade inte när jag sa att jag testat en stund).

 

- Kan man stänga av så pinch-rörelsen inte zoomar ut/in?

 

Ok, det var nog allt för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg och sånt finns det inte så mycket till Safari, men en del finns nog. Kolla den här sidan: http://pimpmysafari.com/

 

Värt att notera är dock att Safari 4 betan är så ny så att vissa tillägg kanske inte fungerar med den. Så användning på egen risk.

 

Att öppna de flikar du surfade med senast, gör så här: När du öppnat Safari välj "History -> Reopen All Windows From Last Session". Borde öppna flikar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade Glims till Safari som fixade många av sakerna. Letar fortfarande efter ett sätt att skriva in keyword/shortcut för bokmärken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...