Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bootcamp, problemoz


Simme

Rekommendera Poster

Hejhopp!

 

Har försökt installera windows via bootcamp. Men stöter på problem. Det står att vissa filer inte går att flytta när windowspartitionen ska skapas. Läst runt på massa forum och testat alla knep jag kommer på men det fungerar inte :P

 

Så tänkte jag skulle ta å formatera och installera om.

 

Så.. huur ska jag gå till väga?

Jag har backup via Time Machine, behöver jag göra någon extra backup eller går det bara att formatera och återstålla via Time Machine på något sätt?

 

Har cirkus 500 gig ledigt på en extern hd annars.

 

Jag vill få bort de jefla filerna som ligger i "slutet" av hårddisken :P

 

Om det gör nån skillnad har jag en MBP Unibody!

 

Några tips? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis det här problemet hade jag också, förra veckan. Körde skivverktyg och den kunde inte reparera. Så jag var tvungen att formatera om hela hårddisken. Mäkta irriterande.

 

Ett litet tips bara, glöm inte att ta backup på alla bokmärken, för det gjorde inte jag, trodde att de skulle finnas i firefox.app...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju dock inte riktigt svar på min fråga! :P

 

Men jag flummade nog ur så det är lätt förståeligt.

 

Kort: Hur backupar/formaterar jag bäst? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha,

 

Jag tog all musik, foton, filmer och dokument och program och kopierade över de till extern hårddisk, sedan formaterade jag om bara rätt av. Vet inte, men det är nog inte det mest optimala, för alla inställningar och allting försvann...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem hade jag: vissa filer kunde inte flyttas för att få plats med Boot Camp-partitionen.

Jag startade om datorn och minskade storleken på Boot Camp-partitionen (till 15 GB - har inte plats för mer). Sen finkade llt perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...