Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp. Jag har kastat Verktygsprogram-mappen!


stoffeb

Rekommendera Poster

Jag misstänker att jag (av misstag) har kastat alla program i mappen "Verktygsprogram"!

Kan detta vara möjligt? Borde inte programmen vara skyddade från att kunna kastas, eller åtminstone, borde det inte komma upp en varningsruta?

Mappen ligger där, men den är helt tom. Jag har sökt i spotlight efter programmen ifall de har flyttats till någon annan plats på datan, men jag hittar inget.

 

Snälla någon där ute. Vad ska jag göra? Ska jag vara tvungen att installera om hela (ursäkta uttrycket) skiten för att få tillbaka det som har gått förlorat.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng alla program och allt du håller på med. Filerna får inte riskera att bli överskrivna. Skaffa till exempel programmet Data Rescue II och försök återskapa filerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var igår som jag (i värsta fall) kastade programmen. Går det inte att ladda ner dem på nytt? eller använda operativsystem-skivan på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Använd programmet Pacifist, och plocka ut just de programmen från din systeminstallationsskiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Nu har jag kommit så pass långt att jag har startat upp pacifist och fått upp alla programmen som medföljer systeminstallationsskivan. Men jag sitter som ett frågetecken likväl. Var hittar jag alla programmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

De ligger nog spridda lite, ser jag nu.

 

Men om du kollar på din installationsskiva, under System > Installation > Packages så finns massa grejer där. Det är osynliga mappar, så du måste navigera med hjälp av Kringla+G i Finder. Skriv sökvägen

 

/Volumes/Mac\ OS\ X\ Install\ DVD/System/Installation/Packages/

 

Som sagt; hela verktygsprogmmappen verkar inte ligga i samma paket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättebussigt av dig. Jag ska leta runt. Meddelar senare hur det går :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Här får du en känsla för vad som finns i t.ex. BaseSystem.pkg.

 

post-493-1235938872.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag googlade runt lite mer och fann ett inlägg av dig från 2007. Det funkade och jag kan andas ut.

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...