Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Safari "Stallar" fortfarande

Emret

Recommended Posts

Halloj,

För en tid sedan skrev jag ett inlägg om ett problem jag hade. Felet gällde Safari 3.2.1 (eller vilken version som nu är den senaste av Safari 3) och bestod i att sidor inte laddades förrän jag tryckte Refresh eller markerade adressfältet och tryckte enter. Felet tycktes uppkomma helt slumpmässigt.

Nu när Safari 4 är släppt förväntade jag mig att det skulle vara avhjälpt, men så tycks inte vara fallet.

Jag har nu börjar undra om det faktiskt är Safari som strular eller något annat, exempelvis min router.

Jag har upptäckt att Firefox också har börjar krångla om än inte i samma utsträckning.

Någon som har stött på liknande och lyckats lösa problemet, alternativt har förslag på lösningar?

//Emret

EDIT: Tråden kanske inte skulle ligga i MacBook utan i Mac OS-avdelningen. Valfri Moderator får äran att flytta tråden.

jespersultan

Har samma problem men har inte lyckats lösa det heller. Jag har bara haft problemet med Safari, både 3 och 4.

Men jag tror faktist att det är routern det är något med. Hade en annan router för ett tag sen och då hade jag problem mest hela tiden, nu har jag en bättre och har bara stött på det på macworld och ev. någon annan sida.

Thomas Ytterberg

IDG:s sidor (som mitt tydligaste exempel) brukar ofta fastna mitt i nedladdningen eller vid någon räknare "inläst 77 av 78 objekt" eller resultera i ett felmeddelande. Händer oavsett router kan jag intyga om.

Bortsett från att det sker oftare med vissa servrar skulle väl säga att det är Safari som är problemet. Det är sällan jag stöter på detta med Firefox. Firefox är heller inte lika segt med Flash v10 verkar det som så jag kanske ska växla över ett tag och se om det är bättre på rävens sida.

• 4 weeks later...

Hm.. Ja fast det är inte riktigt det som är mitt problem. Mitt problem är att den "kommer av sig" i laddningen oavsett om det är IDG:s eller övriga websidor. I Safari 4 så snurrar bara det där hjulet (eller vad det nu skall föreställa när sidan laddar) hur länge som helst utan att visa sidan. Om jag då trycker refresh så kommer sidan nästan direkt.

Thomas Ytterberg

Safari 4 är väl inte ens färdigt utan en publik beta? Då är sådana saker något man får räkna med. Annars kan även 3:an visa (och 2:an och 1:an på sin tid) upp samma problem som skrivet men det sker oftare mot vissa servrar än andra.

Kan hjälpa att tömma cachen om Safari känn segt.

Ett annat litet nyttigt och gratis script som kan hjälpa mot korupt .plist - kan ställa till både det ena, det andra och det tredje

Preferential Treatment - http://www.jonn8.com/

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...