Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Amiga -> Mac

Faty

Recommended Posts

Finns det något sätt att läsa ner Amiga-diskar till Macen utan att gå via emulatorer? Jag skulle vilja (en gång för alla) få ner mina mod-filer och göra mig av med Amigan.

hehe.... coolt...

Jag har faktiskt haft med en 3 låtar på olika skivor där beatet är gjort i Amigan (och ännu fler där originalbeatet e gjort i amigan innan vi samplade om allting i en mac och programerade det likadant i cubase).

Men det vi gjorde var att vi helt enkelt spelade in hela amiga-mixen som ett ljudspår, eq:ade, mastrade och la på lite stereofilter...

Beroende på vilket sound man e ute efter så kan det funka.

För mig funkade det finfint!

hehe.... coolt...

Jag har faktiskt haft med en 3 låtar på olika skivor där beatet är gjort i Amigan (och ännu fler där originalbeatet e gjort i amigan innan vi samplade om allting i en mac och programerade det likadant i cubase).

Men det vi gjorde var att vi helt enkelt spelade in hela amiga-mixen som ett ljudspår, eq:ade, mastrade och la på lite stereofilter...

Beroende på vilket sound man e ute efter så kan det funka.

För mig funkade det finfint!

---------------

Hmm... Jo, det där är ju alltid ett alternativ. Men det är ju rejält bökigt. Det jag skulle vilja är att få över mod-filer (och samplingar) till macen för att kunna köra i en tracker på macen. Dvs slippa böket med att packa upp och koppla ihop den gamla trotjänaren som står på vinden och bara kopiera disketterna till macen. Men det går inte, eller?

Testat med en MOD (MacMODPro) spelare? Eller har jag inte fattat frågan?

Det där är steg två. Steg ett är att få över filerna till macen. Helst skulle jag vilja kunna bara stoppa i amiga-disketterna i macen och dra över filerna, men se det funkar ju inte som det är nu.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...