Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kringla + piltangent för Spaces


oLjud

Rekommendera Poster

Har alltid sedan jag skaffat min MacBook i Juni 08 använt mig utav kringla + piltangent för att byta mellan Spaces.

 

Men sedan jag lekt lite för mycket med min Dock och varit tvungen att installera om den så har Kringla + piltangent slutat fungerat :(

Har provat alla möjliga olika kombinationer, men inget vill fungera! inte ens med alt eller ^ fungerar :(

 

Någon som har lösning på problemet?

 

MVH Mikael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo tror att det går att välja i systeminställnningar.

om det redan är valt så pröva att byta och sedan byta tillbaka.

post-10412-1235776336.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo vet att man kan byta i inställningar där, men det hjälper inte! Fortfarande inget respons, ibland händer det att det funkar att byta Space, men max 1ggr :(

 

går det att nollställa space och expose?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

normalt ska man kunna slänga .plist fler som är inställningsfiler som då skapas på nytt med grundinställningen eller nollställning som du skriver.

 

men när jag skulle tipsa om det så hittade jag inte några sådan .plist filer i mitt biliotek. det kan hända att de heter något annat eller att de ligger någon annanstans.

 

någon som har en susning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är mycket tacksam om någon har lösningen på problemet! Är väldigt drygt att Spaces inte funkar som det ska, vill inte behöva installera om OSX :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är mycket tacksam om någon har lösningen på problemet! Är väldigt drygt att Spaces inte funkar som det ska, vill inte behöva installera om OSX :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen som vet vad det kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska det finnas en Spaces fil i PreferencePanes? jag har en Expose men inte spaces...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska det finnas en Spaces fil i PreferencePanes? jag har en Expose men inte spaces...

Ligger ihop med plisten för dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst om det innan. Tror det stod att det hade någonting med WoW att göra. Har du det installerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nope, spelar inte wow... har lagt ner allt spelande sedan jag köpte MacBooken :P

Får en ny hdd på måndag så ska installera om datorn ändå.

 

Tack för svaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo om det vore så enkelt ;) har som sagt provat allt flera ggr... inklusive starta om datorn

inget funkar :(

 

men tack för svaret! tacksam att ni försöker hjälpa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...