Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

2 skärmar till Macbook Air?


yellowdog101@gmail.com

Rekommendera Poster

Det kan man nog inte.

 

Men om du menar att ha samma bild på två skärmar (eller en skärm och en projektor) så får du skaffa en DVI-splitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det går men då måste du ha ett extern grafikkort som du kopplar skärmen till och sedan kopplar in i datorn med USB, tror dock inte riktigt att datorn går så bra på det, dessutom så om du vill ha fett prestanda och gör massa saker samtidigt skulle du nog sattsat på en stationär dator. Tack vare spaces, virtual desktop och exposen så behöver man ju inte mer skärm egentligen... nöjj dig med en :P

 

MEN jag hoppas ud får det att funka, det är ju fett om du lyckas! :D GlHF

 

BTW: Vet inte om det är ett grafikkort jag menar, men det finns dosor som gör att man kan koppla in skärmar via USB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KOm på att jag lyckats med det till MB för nått år sedan, fast då pluggade jag inte in datorn till två skärmar, utan jag körde med en via AirPort eller om det var Bluetooth..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det går men då måste du ha ett extern grafikkort som du kopplar skärmen till och sedan kopplar in i datorn med USB, tror dock inte riktigt att datorn går så bra på det, dessutom så om du vill ha fett prestanda och gör massa saker samtidigt skulle du nog sattsat på en stationär dator. Tack vare spaces, virtual desktop och exposen så behöver man ju inte mer skärm egentligen... nöjj dig med en :P

 

MEN jag hoppas ud får det att funka, det är ju fett om du lyckas! :D GlHF

 

BTW: Vet inte om det är ett grafikkort jag menar, men det finns dosor som gör att man kan koppla in skärmar via USB.

Visst, ja, det finns ju sådana grafikkort.

 

Jag har för mig att Jarting här på forumet hade testat och det var visst segt, segt, segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DisplayPort i sig klarar ju faktiskt av att länka vidare signaler till flera skärmar, så helt omöjligt är det ju inte.

Oklart dock om macbooken faktiskt stödjer det, och om den gör det så måste man också hitta skärmar som också gör det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yellowdog101@gmail.com
KOm på att jag lyckats med det till MB för nått år sedan, fast då pluggade jag inte in datorn till två skärmar, utan jag körde med en via AirPort eller om det var Bluetooth..

 

 

Hur skickar man bild till extern skärm med AirPort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...