Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pinka innan du stiger på ett Ryanairplan


Pocahontas

Rekommendera Poster

Nu gäller det att hålla sig ifrån spriten ombord, och gjort sina behov innan, eller så får du se till att ha ett pund i fickan.

Nu kommer det antagligen att kosta att pinka fraöver

 

http://www.dn.se/resor/toalettbesok-pa-rya...-kosta-1.809721

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skitföretaget slutar ju aldrig att förvåna. Åkt med dom engång, aldrig mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skitföretaget slutar ju aldrig att förvåna. Åkt med dom engång, aldrig mer.

 

Jag kommer helt klart flyga med dom igen om prisskillnaden är så stor som den är för det mesta. Flög tor till riga i höstas för 395 spänn, inget annat bolag var i närheten av det priset då. Resan gick enligt tidtabell och helt utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flygpriset gör det väl ändå värt lite mindre utgifter på planet i slutändan?

Nu har jag aldrig provat Ryan Air men kan väl inte vara så illa om man flyger inom Europa, är ju bara på flyget några fåtal timmar ändå.

Blir nog dock lite jobbigt att växla till pund om man inte ska till eller från UK bara... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl fortfarande gratis att pinka i spypåsen? Det är bara att ta seden dit man kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl fortfarande gratis att pinka i spypåsen? Det är bara att ta seden dit man kommer.

 

Hehe, skulle se ut det... :P Men du får ju inte pinka offentligt. ;)

 

Angående Ryan Air så har jag aldrig själv åkt med dem... Jag flyger alltid med SAS och det fungerar väldigt bra.

 

I övrigt säger jag väl som chefen för Ryan Air sade när de kritiserade servicen: "Betalar man inget, får man inget."

 

Läste att någon här i tråden sa att de höll tidsschemat bra och det är väl så att Ryan Air är det flygbolag som oftast är i tid? De ägnar ju liksom ingen tid till de resande så det är väl därför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste att någon här i tråden sa att de höll tidsschemat bra och det är väl så att Ryan Air är det flygbolag som oftast är i tid? De ägnar ju liksom ingen tid till de resande så det är väl därför.

De är oftast i tid för att de oftast flyger till och från mindre trafikerade flygplatser där det inte blir några förseningar pga "trafikstockning".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är oftast i tid för att de oftast flyger till och från mindre trafikerade flygplatser där det inte blir några förseningar pga "trafikstockning".

 

Ja där har du en poäng! :yeahbaby: Eller två... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att betala ett pund för att pinka är väl inget att bråka om. Sett från vår socialdemokratiska fädernearv där allt ska vara gratis är det ju upprörande för dem som blir upprörd av småsaker.....

....

Vad som är dåligt på allvar stå ju längre ned i artikeln:

 

I förra veckan meddelade Ryanair att man tänker stänga alla check-in-diskar på flygplatserna och tvinga passagerarna att checka in via internet i stället.

 

Jag känner inte att jag kan lita på en internetbokning. Jag kommer inte att boka på det sättet. Ska jag flyga vill jag VETA att min plats är bokad och det är jag villig att betala bra för. Jag ger mig inte ut på semester med bokade hotell och evenemang och en osäker flygbiljet. NIXPIX. Min semester är för dyrbar för sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Snålheten har nått nya höjder :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu flyger jag inte så mycket för närvarande, men tidigare så checkade jag alltid in via internet, eller ibland via automater på Arlanda. Har alltid funkat klockrent så jag tror inte man behöver oroa sig så mycket. Himla bekvämt att slippa stå i den kön på flygplatsen!

 

Och Axelman: bokning är inte samma sak som incheckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off topic....

 

Jag åkte runt i Asien en månad förra året och kom då i kontakt med en del Asiatiska flygbolag och fick då helt ändra min inställning gällande kvalité på flygbolag.

 

Jag har ju alltid trott att SAS är ett modernt bolag med bra service men fick tji. Med SAS gjorde jag två resor, inrikes mellan Luleå och Sthlm. Båda resorna var försenade.

Incheckningen på Arlanda är vidare ett stort skämt och jag fick då liksom alltid annars i Sthlm köa närmare en timme innan väskan var incheckad. Väl på planet så kunde man konstatera att planen var samma gamla plan som SAS flugit med dom senaste 40 åren. Skitiga, sunkiga och ofräscha. Flygvärdinnorna verkar vara från samma tidsperiod och de måste ha tappat sitt glada humör någon gång där i början på 70 talet. Detta är väl ett bevis på att det finns surkartar även i privata bolag som drivs med vinstintresse. https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=92407&hl=

 

Till Kuala Lumpur flög jag med Malaysian Airways. Hyfsat fräscht plan, trevlig personal som t.o.m log ibland och gratis drinkar.

I Kuala lumpur bytte jag flyg för att åka vidare och flög då med Air Asia. Fruktansvärt trevligt bolag som jag sen flög med hela vistelsen där nere. Helt nya plan, mycket bra service osv.

En annan sak jag kunde konstatera var att Arlanda är en gammal, sunkig och trög flygplats. Dålig betjäning, bökigt att ta sig från inrikes till utrikes, långsam incheckning och säkerhetskontroll och helt enkelt omodern...

Min slutsats blev att någonstans har utvecklingen här i Norden stagnerat och Asiaterna är på väg att springa förbi oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att det är en jättebra idé att lägga kostnaderna på alla som orsakar dem. Hantering av latrin på flyget är ju en dyr historia. Varför ska jag betala på min biljett för dem som inte kan planera sitt pinkande? De flesta avgångar som Ryan Air kör handlar ju om en till två timmars flygtid. På samma sätt tycker jag att det är bra att lågprisbolag har slutat lägga kostnaderna för mat, drinkar och kaffe på biljetten. Jag tycker att det är bökigt att äta på planet och maten är ofta undermålig på flera sätt - varför skulle jag då vilja betala för den via biljetten? Jag kan vänta både med toalettbesök och ätande tills jag är på fast mark igen. Naturligtvis är det annorlunda om man flyger långflygningar.

Men senast jag flög med vanligt reguljärflyg, så tror jag att det serverades mat, kaffe, drinkar, snacks och sånt minst fem-sex gånger under fyratimmars-resan. Jag tackade nej till varenda grej, ändå fick jag säkert betala flera hundra för det via biljetten. Och dessutom fick jag väl betala lite till för att alla som glatt hällde i sig allt som bjöds måste springa och pinka ideligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bryr mig inte så jättemycket om att de tar betalt, men skulle det vara så att det krävs ett visst mynt är det korkat. Hur många svenskar har ett brittiskt pundmynt i fickan? Eller en euro?

Man får anta att de säljer poletter eller nyckelkort i stället, och då med viss provision på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan gissa att det rådbråkas i styrelserum och marknadsavdelningar här å var nu, på SJ t ex. En riktig lång tågresa kan de nog tjäna en hel del på. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan gissa att det rådbråkas i styrelserum och marknadsavdelningar här å var nu, på SJ t ex. En riktig lång tågresa kan de nog tjäna en hel del på. :(

 

På riktigt långa tågresor, från Sthlm till Luleå t.ex, finns det inte ens fungerande toaletter på SJ:s tåg. Utan där komfort är ganska viktigt då man ska sitta länge i tåget använder SJ sig av gamla vagnar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och Axelman: bokning är inte samma sak som incheckning.

 

Värst vad du var snäll då!! :totaltgalen: Jodå... jag vet skillnaden. Flög till Florida förra våren och bokade på Ticket i Falun. Jättebra!! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att det är en jättebra idé att lägga kostnaderna på alla som orsakar dem. Hantering av latrin på flyget är ju en dyr historia. Varför ska jag betala på min biljett för dem som inte kan planera sitt pinkande? De flesta avgångar som Ryan Air kör handlar ju om en till två timmars flygtid. På samma sätt tycker jag att det är bra att lågprisbolag har slutat lägga kostnaderna för mat, drinkar och kaffe på biljetten. Jag tycker att det är bökigt att äta på planet och maten är ofta undermålig på flera sätt - varför skulle jag då vilja betala för den via biljetten? Jag kan vänta både med toalettbesök och ätande tills jag är på fast mark igen. Naturligtvis är det annorlunda om man flyger långflygningar.

Men senast jag flög med vanligt reguljärflyg, så tror jag att det serverades mat, kaffe, drinkar, snacks och sånt minst fem-sex gånger under fyratimmars-resan. Jag tackade nej till varenda grej, ändå fick jag säkert betala flera hundra för det via biljetten. Och dessutom fick jag väl betala lite till för att alla som glatt hällde i sig allt som bjöds måste springa och pinka ideligen.

 

Låt mig gissa att det är dyrare för flygbolaget att ha gratis toa än gratis snicksnacks.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värst vad du var snäll då!! :totaltgalen: Jodå... jag vet skillnaden. Flög till Florida förra våren och bokade på Ticket i Falun. Jättebra!! :ThumbsUp:

Det var bara att frågan handlade om att man bara skulle ha incheckning via nätet och du sa att du aldrig skulle kunna tänka dig att boka på nätet... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bara att frågan handlade om att man bara skulle ha incheckning via nätet och du sa att du aldrig skulle kunna tänka dig att boka på nätet... :ThumbsUp:

 

OK då..... :borstatanderna: ...kan väl inte hjälpa att man är drabbad av "lightsalmers alt*" som farsan sa... :lol:

 

*En förvirrad mix av alzheimers light...... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är oftast i tid för att de oftast flyger till och från mindre trafikerade flygplatser där det inte blir några förseningar pga "trafikstockning".

Mjo, plus att det kostar pengar att vara försenad. Och dom vill inte spilla ett korvöre i onödan.

Inte ovanligt att de kör "rally" på taxibanorna när de är lite sena och landar när väderförhållandena är i gråzonen för vad som är 100% säkert. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skitföretaget slutar ju aldrig att förvåna. Åkt med dom engång, aldrig mer.

Pinkföretaget menar du väl? :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag flyger så gott som aldrig, men innefattar inte incheckning även bagaget, och i så fall, hur stor överföringshastighet behöver man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom just på en sak... dom borde efter det här börja anordna capsningstävlingar ombord.

Leken gör ju alla deltagande betydligt mer benägna att gå på muggen, om man säger så :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK då..... :borstatanderna: ...kan väl inte hjälpa att man är drabbad av "lightsalmers alt*" som farsan sa... :lol:

 

*En förvirrad mix av alzheimers light...... :lol:

:tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...