Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Youtubeklipp till mp3-fil (audio only)


Ale

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har försökt använda vixy för att konvertera youtubeklipp till mp3-fil men filerna lägger sig någonstans där jag inte hittar dem (mysterium...)

 

Är det någon som har tips på annat enkelt program att använda? Jag vill alltså bara behålla ljudfilerna och i ett format som sedan går att lägga in i exvis audacity för att klippas.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har försökt använda vixy för att konvertera youtubeklipp till mp3-fil men filerna lägger sig någonstans där jag inte hittar dem (mysterium...)

 

Är det någon som har tips på annat enkelt program att använda? Jag vill alltså bara behålla ljudfilerna och i ett format som sedan går att lägga in i exvis audacity för att klippas.

 

Tack på förhand

 

Audio Hijak Pro är ett bra alternativ.

 

Audio Hijack Pro: Kostar en del men som är bra då man vill spela in allt

från internet, hårddisken och via någon av ingångarna på datorn.

 

http://www.rogueamoeba.com/audiohijackpro/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har försökt använda vixy för att konvertera youtubeklipp till mp3-fil men filerna lägger sig någonstans där jag inte hittar dem (mysterium...)

 

Är det någon som har tips på annat enkelt program att använda? Jag vill alltså bara behålla ljudfilerna och i ett format som sedan går att lägga in i exvis audacity för att klippas.

 

Tack på förhand

 

Om du har Quicktime Pro så kan du extrahera ljudspåret bara under "Fönster >> Visa filmens egenskaper" eller nåt sånt om jag inte minns helt fel.

Sen är det bara att spara, dock sparas den som .mov, men det är bara att döpa om den till mp3... Funkar fint för mig, men jag vet inte om det skulle fungera för ditt ändamål....

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tips!!! Hittade irecordmusic och switch, lite segt eftersom det första spelar in i realtid men sen går det snabbt att konvertera till vad man vill genom switch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...