Ale Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Hej, Jag har försökt använda vixy för att konvertera youtubeklipp till mp3-fil men filerna lägger sig någonstans där jag inte hittar dem (mysterium...) Är det någon som har tips på annat enkelt program att använda? Jag vill alltså bara behålla ljudfilerna och i ett format som sedan går att lägga in i exvis audacity för att klippas. Tack på förhand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlbo Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Hej, Jag har försökt använda vixy för att konvertera youtubeklipp till mp3-fil men filerna lägger sig någonstans där jag inte hittar dem (mysterium...) Är det någon som har tips på annat enkelt program att använda? Jag vill alltså bara behålla ljudfilerna och i ett format som sedan går att lägga in i exvis audacity för att klippas. Tack på förhand Audio Hijak Pro är ett bra alternativ. Audio Hijack Pro: Kostar en del men som är bra då man vill spela in allt från internet, hårddisken och via någon av ingångarna på datorn. http://www.rogueamoeba.com/audiohijackpro/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
r4smus Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Hej, Jag har försökt använda vixy för att konvertera youtubeklipp till mp3-fil men filerna lägger sig någonstans där jag inte hittar dem (mysterium...) Är det någon som har tips på annat enkelt program att använda? Jag vill alltså bara behålla ljudfilerna och i ett format som sedan går att lägga in i exvis audacity för att klippas. Tack på förhand Om du har Quicktime Pro så kan du extrahera ljudspåret bara under "Fönster >> Visa filmens egenskaper" eller nåt sånt om jag inte minns helt fel. Sen är det bara att spara, dock sparas den som .mov, men det är bara att döpa om den till mp3... Funkar fint för mig, men jag vet inte om det skulle fungera för ditt ändamål.... /R Link to comment Share on other sites More sharing options...
NSH Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Jag brukar använda Get Tube för att ta ner youtube-klipp, man får välja mellan mp3, mp4 eller avi. edit: glömde ett ord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ale Posted March 3, 2009 Author Share Posted March 3, 2009 Tack för tips!!! Hittade irecordmusic och switch, lite segt eftersom det första spelar in i realtid men sen går det snabbt att konvertera till vad man vill genom switch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredwifi Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Jag har lite att komma med. Skrev en guide på min blogg: Spara video eller ljud från YouTube Handlar om riktigt användbara FILSH.net - enkelt och rätt snabbt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.