Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Olika Classic?


levis

Rekommendera Poster

Har just köpt en ny skrivare som enligt uppgift skall funka under både 9:an, X och Classsic. Får dock ej igång den i Classsic läge. HP-support säger då att det ej finns drivrutiner för Classic under OS X Panther utan bara tidigare X versioner. Jag undrar då. Finns det verkligen olika Classic operativ? Är det inte en variant av OS9 oavsett vilket X det körs under. (Datorn bootar inte under äkta OS9).

Is there anybody out there?

Levis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltså rutiner till Classic men det funkade ändå inte och då fick jag det i mina ögon konstiga svaret från supporten. Men om det är som du säger, vilket jag också trodde, dvs att Classic är detsamma under alla varianter av OS X så får jag väl ge mig på och försöka igen...

Levis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä-vissa program funkar inte i Classicläge (dvs under OSX) utan endast i OS9, och då måste man boota i denna 9´a.

Löses bäst genom en liten partition os9, om nu Macen kan använda denna.

Använder själv ibland iMovie 1 (!) som är den enda version som känner igen min gamla dv-kamera...importerar se´n till iMovie4 eller nåt annat...Funkar inte i CXlassicläge, endast "äkta 9"

Om jag nu förstått saken rätt (Ytterberg var är du???) sä år det inte sas samma 0s9 man installerar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...