Voxe Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Tja hade Telia MobilSurf Extra innan och bytte till Alltid nu för det var 100kr billigare och kommer inte upp i 5gb i månaden. Men vad gäller det? Iptelefoni använder jag inte så det spelare ingen roll men vad menas med fildelning? Jag surfar ju mest via safar använder Bloomberg applikationen och facebook. Sen liite Youtube och laddar ner program från appstore i iphonen och kollar mailen räknas nåt av de som fildelning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lodnert Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Gissningsvis antar jag att de har blockeringar för exempelvis bittorrent-protokollet, annars vet jag inte hur det ska kunna kontrollera det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Moxie Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Tja hade Telia MobilSurf Extra innan och bytte till Alltid nu för det var 100kr billigare och kommer inte upp i 5gb i månaden. Men vad gäller det? Iptelefoni använder jag inte så det spelare ingen roll men vad menas med fildelning? Jag surfar ju mest via safar använder Bloomberg applikationen och facebook. Sen liite Youtube och laddar ner program från appstore i iphonen och kollar mailen räknas nåt av de som fildelning? Jag har haft Mobilsurf Alltid i en månad nu, och jag har inte haft några som helst problem efter att ha varit ute på ungefär samma områden som du (Safari, Facebook, Youtube, mejl, Appstore). Dessa saker kan inte rimligtvis räknas som fildelning. Då är de ju rabiata. Jag tror att du kan vara lugn. Visst är det bra att få 100 spänn över till annat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebbri Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Någon som vet om detta gäller även när man använder iPhone som mobilt bredband? Via iModem exempelvis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Någon som vet om detta gäller även när man använder iPhone som mobilt bredband? Via iModem exempelvis! självklart gäller då allt precis som om du skulle göra det ifrån iphonen själv Link to comment Share on other sites More sharing options...
zappe Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Gissningsvis antar jag att de har blockeringar för exempelvis bittorrent-protokollet, annars vet jag inte hur det ska kunna kontrollera det De filtrerar antagligen trafiken i någon av de högre lagern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.