iMattias Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Jo! Ibland hänger sig lite program för mig. Badbollen börjar snurra å att tvångsavsluta är ju bara att glömma... Så, jag startar terminalen, kör top, å letar upp processen. Sen kör jag en 'sudo kill pid' å då stänger programmet. MEN, det är fortfarande aktivt i dockan således att det inte går att starta om det, å "ljuspluppen" finns under ikonen. Varför funkar det inte!!? =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dlundh Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Zombieprocesser? Testa sudo kill -9 pid och se om det kanske kan slå ihjäl dem för gott? Link to comment Share on other sites More sharing options...
falafeln Posted February 28, 2009 Share Posted February 28, 2009 får man fråga vad för program det är? ibland kör os x-program bakgrundsprocesser som har liknande namn som os x-bundlen, kanske stängde du inte rätt provat killall? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tema Posted February 28, 2009 Share Posted February 28, 2009 Stäng av det i Aktivitetskontrollen istället (om det nu går bättre där). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olli Ojonen Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Jo! Ibland hänger sig lite program för mig. Badbollen börjar snurra å att tvångsavsluta är ju bara att glömma... Tryck "alt + comand (kringla) + esc" så kan Du välja tvångsavsluta. Med vänlig hälsning Olli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.