Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

InDesign till PDF -


CyberPet

Rekommendera Poster

Okej, jag fortsätter mina InDesignfrågor. Hittills har det ju gått bra och jag har fått otroligt många bra svar (smörar lite).

 

Nu är det så här att varje kapitel har ett uppslag med en utfallande bild. Jag provade att exportera till PDF och klickade i allt jag kunde tänka mig som kunde ha med "otryckbara objekt" att göra och klicka i skärmärken.

 

När jag kollar PDF-filen så finns skärmärkena där, men den utfallande bilden är inte utfallande längre i PDF-dokumentet utan är snyggt "beskuret" och sen finns det alla möjliga skärmärken med passmärken och markeringar för färgkorrigering osv.

 

Hur gör man får att få med de där extra 5 mm runt om dokumentet och med skärmärken?

 

Kan inte mycket om Acrobat heller så jag vet inte hur man gör där heller. Har Acrobat men har aldrig lärt mig hur Distiller funkar, om det är det enda svaret på frågan. Så isåfall hur gör man där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiv > dokumentinställning > fler alternativ > utfall på alla 5

 

Arkiv > exprotera > pdf

 

märken och utfall > använd dokument utfall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Nissen och macgunde. Ni är båda mina hjältar! :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jösses, nu måste jag följa upp med en fråga!

 

Det fanns ingen såndär ruta att bocka för i min InDesign 2.0.2, men det funkade med att ange mängd "bleed" för att få bilden utfallande.

 

Men så har InDesign något klurigt för sig, den lägger till markeringar utanför denna utfallande del, något som tryckeriet blir förvirrad över och vill att jag ska ta bort. De vill inte ha "två skärmärken" som de säger. *suckar*

 

Någon inställning i InDesign 2.0.2 man kan ställa in för att bli av med dem? Bifogar en liten bild på hur det ser ut med "två skärmärken". Tryckeriet vill alltså att de yttre ska försvinna, men den utfallande bilden ska vara som den är.

 

Crop-Bleed.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på Macgundes bild. Rutan vid "Bleed Marks" ska vara urbockad.

Kör inte samma version så jag blev förvirrad. Hittade rutan nu som jag bockade ur. Funkar utmärkt!

 

Tack!!!!!!!!!!!!!!! :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...