Oschi Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Intressant problem med min nästan nya MacBook Pro - med jämna mellanrum slutar tangetbordet och trackpaden att svara. Dock går maskinen fortfarande och med usb-mus och -tangentbord går den att använda... Hittade följande svar på annat forum: http://jasonrobb.com/2008/11/24/macbook-pr...ckpad-solution/ tycker dock att det låter lite suspekt att fixa en ny dator med en post-it lapp.. Finns det någon som har något annat förslag på lösning? Har hört med min återförsäljare men de vill skicka den på service och enligt andra jag har snackat med kan det ta en god stund så detta känner jag att jag inte riktigt har tid med. Tack för hjälpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bältesclip Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Lämna in den ASAP. Om det är så att den är ett måndagsex. så vill du att de fixar den innan garantin gått ut. Tips: Köp AppleCare på ebay, mkt billigare än här hemma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
larslucidor Posted March 1, 2009 Share Posted March 1, 2009 Jag la in samma fråga som du alldeles före - har samma problem med trackpad. Jag gjorde som det föreslås på länken - dvs la in ett papper mellan batteriet och den lilla kontakten till trackpad på dess undersida. Ser ut att funka! Men detta måste vara ett ganska allvarligt tillverkningsfel - om många är drabbade borde Apple åtgärda detta! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pete_ Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Jag har precis fått samma problem fast jag har inte någon ström ut till varken tgb eller mus heller, det ända som reagerar är avstängningsknappen på framsidan.. ska man lämna in den? //Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pete_ Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Jag la in samma fråga som du alldeles före - har samma problem med trackpad. Jag gjorde som det föreslås på länken - dvs la in ett papper mellan batteriet och den lilla kontakten till trackpad på dess undersida. Ser ut att funka! Men detta måste vara ett ganska allvarligt tillverkningsfel - om många är drabbade borde Apple åtgärda detta! menar du att man ska lägga en pappersbit på den svarta lilla plattan under batteriet, jag försöker, men det funkar inte heller... kan du ta en bild och lägga upp? //Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
jame0922 Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Tips: Köp AppleCare på ebay, mkt billigare än här hemma. Får jag be dig förklara det där lite närmare? Jag ser ju på eBay att vi snackar halva priset (!), men hur fungerar det rent praktiskt? Någon som har erfarenhet av att nyttja Apple Care, som är inköpt i annat land än Sverige? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jame0922 Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Får jag be dig förklara det där lite närmare?Jag ser ju på eBay att vi snackar halva priset (!), men hur fungerar det rent praktiskt? Någon som har erfarenhet av att nyttja Apple Care, som är inköpt i annat land än Sverige? Glöm det - hittade en bra tråd om min fråga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oschi Posted March 4, 2009 Author Share Posted March 4, 2009 menar du att man ska lägga en pappersbit på den svarta lilla plattan under batteriet, jag försöker, men det funkar inte heller... kan du ta en bild och lägga upp? //Peter Kolla länken i mitt första inlägg. Dvs http://jasonrobb.com/2008/11/24/macbook-pr...ckpad-solution/ där finns bild och instruktioner för pappersbiten. //Oskar Link to comment Share on other sites More sharing options...
larslucidor Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Jag la in samma fråga som du alldeles före - har samma problem med trackpad. Jag gjorde som det föreslås på länken - dvs la in ett papper mellan batteriet och den lilla kontakten till trackpad på dess undersida. Ser ut att funka! Hmm säg den glädje som varar... nu hjälper inga pappersbitar heller. Det verkar helt enkelt vara ett fel som har med batteriets tryck mot trackpad att göra. Lödningen där under batteriet verkar aningen känslig, minst sagt. Detta borde vara föremål för återtagning-reparation av maskiner från Apple! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oschi Posted March 23, 2009 Author Share Posted March 23, 2009 Har nu haft min maskin på test hos min återförsäljare men de hittar inget fel trots att maskinen har fått detta fel åtminstone 5 gånger för mig... Så nu är man helt vilsen, vet inte riktigt vart man skall vända sig. //Oskar Link to comment Share on other sites More sharing options...
larslucidor Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Har nu haft min maskin på test hos min återförsäljare men de hittar inget fel trots att maskinen har fått detta fel åtminstone 5 gånger för mig... Trackpad på min MBP la av helt efter ett tag, så den är på service nu. Apple säger sig ha sett detta problem någon enstaka gång, men har inte förlängt garantin för dom som drabbas. Min verkstad tycker som jag att en dator som är ganska ny ska inte ha detta problem om den är välskött och försöker få Apple att acceptera en reparation (som om jag måste betala går på över 4000 pix). Så har du fortsatta problem så kontakta Apple och hänvisa till garantin och konsumentköplagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Trackpad på min MBP la av helt efter ett tag, så den är på service nu. Apple säger sig ha sett detta problem någon enstaka gång, men har inte förlängt garantin för dom som drabbas. Min verkstad tycker som jag att en dator som är ganska ny ska inte ha detta problem om den är välskött och försöker få Apple att acceptera en reparation (som om jag måste betala går på över 4000 pix). Så har du fortsatta problem så kontakta Apple och hänvisa till garantin och konsumentköplagen. Har exakt samma problem på en MBP 15" från hösten 2007. Tack för informationen om att man kan utnyttja konsumentköplagen! Än så länge hjälper det att trycka lite lätt på bandkabeln, men jag funderar på att kontakta samma reparatör som du använde. Var det dom eller du som tog kontakt med Apple? Hur fick ni Apple att acceptera att stå för kostnaden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.