Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Crossover och SPCS Admin 2000


politan

Rekommendera Poster

Hej på er.

 

Är det någon som har fått SPCS admin 2000 att fungera under Crossover? Jag fått till installationen men sedan vid start så hittar den inte sökvägen till de delade filerna. Jag vill helst inte ha Windows XP i Burken för att det enda jag behöver det till idag är VISMA/SPCS, Dessutom är det segt att starta upp SPCS på detta viset.

 

På jobbet så körs den under VMware Fusion med XP.

 

 

Vårt transport boknings program (Logtrade TA-Light) körs under Crossover och det funkar toppen.

 

Tipps motages med tacksamhet.

 

Ja jag har licenser :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er.

 

Är det någon som har fått SPCS admin 2000 att fungera under Crossover? Jag fått till installationen men sedan vid start så hittar den inte sökvägen till de delade filerna. Jag vill helst inte ha Windows XP i Burken för att det enda jag behöver det till idag är VISMA/SPCS, Dessutom är det segt att starta upp SPCS på detta viset.

 

På jobbet så körs den under VMware Fusion med XP.

 

 

Vårt transport boknings program (Logtrade TA-Light) körs under Crossover och det funkar toppen.

 

Tipps motages med tacksamhet.

 

Ja jag har licenser :-)

 

Tänk på att spcs kräver internet explorer för att funka med filöverföring till och från bank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Tänk på att spcs kräver internet explorer för att funka med filöverföring till och från bank.

 

Det systemet använder jag inte i dagsläget.

 

Väcker tråden igen kanske någon som har koll nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Fick du någon klarhet i detta ?

 

Ska göra likadant på min fars nyinköpta iMac fast då med SPCS fakturering och bokföring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv försöker jag installera div. spel via crossover, får igång själva menyn och ska klicka på start, men sen stängs bara programmet. Går inte heller att installera direct x.

Skulle tippa på att vi har samma problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ännu ingen lösning?

 

peth:

"Tänk på att spcs kräver internet explorer för att funka med filöverföring till och från bank. "

skickar inga bankfiler. :-)

 

 

Någon mera son har testat?

 

VISMA LÖN 300 verkar fungera bra det med under crossover...

 

Men inte ADMIN 2000, allstå det är fortfarande problem med att hitta de delade filerna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...