Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Filförvirring vid import till iPhoto/iMovie

Blander

Recommended Posts

Så här är det:

Jag kopplar min digitala stillbildskamera till Macen. iPhoto öppnas och importerar allting från kameran automatiskt. Fine.

MEN! På min kompakt ligger ju också en del filmsnuttar. De hamnar OCKSÅ i iPhoto. Windows-van som jag är, letade jag i iPhotos bildarkiv för att dra över filmfilmerna från iPhoto-mappen till iMovie-mappen. Men så funkar det ju inte i de här programmen.

Min fråga: hur ska jag smidigast hantera import från kameran, så att filmer hamnar i iMovie och foton i iPhoto? Jag kan ju inte vara ensam om det problemet.

Du måste väl kunna välja att importeringen inte ska göras automatiskt i iPhoto?

När jag kopplar in min kamera startas iPhoto automatiskt, men jag får fram thumbnails, så jag kan välja vilka jag vill importera. Jag har inte ändrat några inställningar, men om det går för mig, borde det väl gå för dig också?

Borde väl inte spela nån roll vilken kamera man har, men för säkerhets skull noterar jag att jag har en digital systemkamera från Sony.

Man kan ställa in så Bildinsamling hämtar objekten, och där kan man också välja vad som ska hämtas in. Bildinsamling kan hämta in till iPhoto eller lägga på hårddisken i valfri mapp.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...