venacava Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 som sagt.. vill jailbreaka, men flickvännen har en ny macbook...så det blir inte som jag tänkt mej. läst runt lite på forumet. vill verkligen inte köpa en usbhubb, även om det inte kostar mer än75-100kr. hur farligt är automatorscriptet som iclarified skriver om. en del har ju verkligen fått problem med mac os. någon som har någon erfarenhet av detta skript??? http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=2493 Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 Farligt är det väl inte, men det kan framkalla en hel del buggar i operativsystemet och så blir det ju istortsett alltid med "hack". Varför så motvillig till att köpa hub om man får vara nyfiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
noler Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 Jag har automatorscriptet installerat i min Macbook Pro Unibody (aluminium eller whatever). Har inte stött på ett enda problem. En snubbe här på forumet (glömt namn) fick probelm med touchpad och tangentbord (tror det var det), men efter att ha uppdaterat OS X flöt allt på igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dimeyard Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 Mitt tangentbord dog av hacket. Kör genom en USB-hub. Det gör jag nu och det fungerar jättebra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
venacava Posted February 24, 2009 Author Share Posted February 24, 2009 ok. vad har du för märke? vart köpte du den? pris? lutar väl åt att jag får köpa.. varför jag inte vil lslowmove? för att jag bara inte orkar gå iväg och köpa den av ren lathet, så är det fansimej så mycket enklare och installera ett script.. men nja, jag vågar nog inte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dimeyard Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 ok. vad har du för märke? vart köpte du den? pris? lutar väl åt att jag får köpa.. varför jag inte vil lslowmove? för att jag bara inte orkar gå iväg och köpa den av ren lathet, så är det fansimej så mycket enklare och installera ett script.. men nja, jag vågar nog inte Det går bra med vilken billig grej som helst. Min är en Trust som jag typ köpte på Clas Ohlson eller liknande.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marooned Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 Mitt tangentbord/mus la av efter några dagar på min iMac. Ladda dock ner 10.5.6 combo och installera, sen funka det fint igen. Så installera du scriptet. Men för säkerhetskull dra hem combu-uppdateringen innan och installera VNC på din iPhone så du kan styra med den. Så löste jag det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.