Axelman Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 Köpte en Canon MP 620 och försökte konfigurera den med Macen. Alla steg går bra tills den ska in på ip-nummer. Då går det inte mer. Jag begriper inte manualen och felsökningen i det trådlösa... .. Jag får upp en dialogruta där det står om ip-nummer och man ska bara klicka OK så ska allt fixa sig automatiskt men icke. Kanske någon till äventyrs har en aning. Tacksam för svar.... ... Jag kör min PM G4 med Panther 10.3.9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Ytterberg Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 Du får upp en dialogruta trycker OK men det fungerar inte? Care to elaborate? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per_S Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 Tjenare! Hade super problem med nätverksskrivare med. Verkar som detta är ett typiskt mac problem. Finns lösning däremot! http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php Den har massa drivers för skrivare. Fick min att funka tack vara detta. Gjorde också precis som man skulle, utan framgång. Med dessa drivrutiner så funkar det!! Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted February 24, 2009 Author Share Posted February 24, 2009 Du får upp en dialogruta trycker OK men det fungerar inte? Care to elaborate? Jag har testat en massa varianter, läst nätverkslösningsböcker, kopplat in en son som är duktig men utan resultat..... Kruxet är själva IP-adressutdelningen (?) Vi har provat att ge skrivaren en ip-adress manuellt utan framgång. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted February 24, 2009 Author Share Posted February 24, 2009 Tjenare!Hade super problem med nätverksskrivare med. Verkar som detta är ett typiskt mac problem. Finns lösning däremot! http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php Den har massa drivers för skrivare. Fick min att funka tack vara detta. Gjorde också precis som man skulle, utan framgång. Med dessa drivrutiner så funkar det!! Lycka till! Pluggar jag in den som vanligt med USB så fungerar det utmärkt. Det lustiga är att sedan dottern laddade in drivisarna från CD-skivan har hon trådlös kontakt med skrivaren! Jag sitter på tråd och iMacen hon har går via luften...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrix Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 Det finns en möjlighet att Printer Setup Repair fixar det. Men har inte testat programmet, när det gäller trådlöst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 Pluggar jag in den som vanligt med USB så fungerar det utmärkt. Det lustiga är att sedan dottern laddade in drivisarna från CD-skivan har hon trådlös kontakt med skrivaren! Jag sitter på tråd och iMacen hon har går via luften...... Ok, så det fungerar för din dotter men inte för dig? Du sitter med 10.3 Panther, men vad sitter hon med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted February 24, 2009 Author Share Posted February 24, 2009 Ok, så det fungerar för din dotter men inte för dig?Du sitter med 10.3 Panther, men vad sitter hon med? Tiger Men det lustiga är att jag kom inte igenom installationssetupen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.