Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag får inte skrivaren att fungera i trådlöst nätverk


Axelman

Rekommendera Poster

Köpte en Canon MP 620 och försökte konfigurera den med Macen. Alla steg går bra tills den ska in på ip-nummer. Då går det inte mer. Jag begriper inte manualen och felsökningen i det trådlösa...

..

Jag får upp en dialogruta där det står om ip-nummer och man ska bara klicka OK så ska allt fixa sig automatiskt men icke. Kanske någon till äventyrs har en aning. Tacksam för svar....

...

Jag kör min PM G4 med Panther 10.3.9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Du får upp en dialogruta trycker OK men det fungerar inte? Care to elaborate? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

Hade super problem med nätverksskrivare med. Verkar som detta är ett typiskt mac problem. Finns lösning däremot!

http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php

Den har massa drivers för skrivare. Fick min att funka tack vara detta. Gjorde också precis som man skulle, utan framgång.

Med dessa drivrutiner så funkar det!!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får upp en dialogruta trycker OK men det fungerar inte? Care to elaborate? :)

 

Jag har testat en massa varianter, läst nätverkslösningsböcker, kopplat in en son som är duktig men utan resultat.....

Kruxet är själva IP-adressutdelningen (?) Vi har provat att ge skrivaren en ip-adress manuellt utan framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

Hade super problem med nätverksskrivare med. Verkar som detta är ett typiskt mac problem. Finns lösning däremot!

http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php

Den har massa drivers för skrivare. Fick min att funka tack vara detta. Gjorde också precis som man skulle, utan framgång.

Med dessa drivrutiner så funkar det!!

 

Lycka till!

 

Pluggar jag in den som vanligt med USB så fungerar det utmärkt. Det lustiga är att sedan dottern laddade in drivisarna från CD-skivan har hon trådlös kontakt med skrivaren! Jag sitter på tråd och iMacen hon har går via luften...... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pluggar jag in den som vanligt med USB så fungerar det utmärkt. Det lustiga är att sedan dottern laddade in drivisarna från CD-skivan har hon trådlös kontakt med skrivaren! Jag sitter på tråd och iMacen hon har går via luften...... :totaltgalen:

 

Ok, så det fungerar för din dotter men inte för dig?

Du sitter med 10.3 Panther, men vad sitter hon med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så det fungerar för din dotter men inte för dig?

Du sitter med 10.3 Panther, men vad sitter hon med?

 

Tiger

Men det lustiga är att jag kom inte igenom installationssetupen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...