Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

sweettooth


MrNr1

Rekommendera Poster

nu finns sweettooh till iphone!

 

finns att hitta i cydia.. bluetooth verkar fungera har inte testat det än, men gjorde en sökning och fann flera telefoner i min närhet.. frågan är hur det fungerar ska testa de så fort jag får tid..

 

någon annan än jag som testat de??

 

förresten.. in your face ni som inte ville ha en iphone för att det inte fanns blåtand... ha:)

 

//Alvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In your face om ni trodde att ni skulle få fullt fungerande BT tyvärr.. I alla fall min telefon hittade visserligen både Macen och PC'n men sen blev det inte roligare än så. Gick inte att kommunicera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl sagt också? Att första versionerna av de där bluetoott-hacken bara kan hitta andra, inte kommunicera på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men så är det vell med allt bt att de går inte att skicka filer om telefonen inte har wifi..

 

då bt e helt meningslöst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men så är det vell med allt bt att de går inte att skicka filer om telefonen inte har wifi..

 

då bt e helt meningslöst...

Hur menar du nu? att en telefon måste ha wifi för att man ska kunna skicka med BT, så va det då inte med mina gamla lurar som inte hade wifi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det var det dummaste jag hört! Vad har WiFi med Bluetooth att göra??

Det är som att säga att du inte kan köra motorcykel om du inte har bil..

På telefoner med full implementering av BT kan du skicka filer och kontakter mellan telefonerna (eller skicka och ta emot och synka med BT-utrustade datorer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluetooth och Wifi är två helt olika tekniker som dessutom sitter på två helt åtskillda chip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du nu? att en telefon måste ha wifi för att man ska kunna skicka med BT, så va det då inte med mina gamla lurar som inte hade wifi!

 

jag menar att bt är vell en form av wifi. den skapar en egen sorts instabil nätverksuppkoppling med en annan telefon (bt)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det var det dummaste jag hört! Vad har WiFi med Bluetooth att göra??

Det är som att säga att du inte kan köra motorcykel om du inte har bil..

På telefoner med full implementering av BT kan du skicka filer och kontakter mellan telefonerna (eller skicka och ta emot och synka med BT-utrustade datorer)

 

min pappa har en sonyericksson cybershot 2 år gammal.. den går inte att skicka filer mellan dator o telefon...

 

men har sett folk i skolan som skickar bakgrunder o låter mellan mobiler med bt och de e jätte instabilt, telefonerna måste vara intill varandra i princip.. så varför inte bara ha wifi?!?!?!

 

det e vad man använder i riktiga datorer så varför inte ha det i en mobil??.. för dyrt?..

 

//Alvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min pappa har en sonyericksson cybershot 2 år gammal.. den går inte att skicka filer mellan dator o telefon...

 

men har sett folk i skolan som skickar bakgrunder o låter mellan mobiler med bt och de e jätte instabilt, telefonerna måste vara intill varandra i princip.. så varför inte bara ha wifi?!?!?!

 

det e vad man använder i riktiga datorer så varför inte ha det i en mobil??.. för dyrt?..

 

//Alvar

 

Tekniken där man måste ha telefonerna intill varandra kallas IR och är en gammal teknik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tekniken där man måste ha telefonerna intill varandra kallas IR och är en gammal teknik.

 

Hur funkar bt jämfört med IR??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar bt jämfört med IR??

BT är radiovågor och IR är ljusvågor som på en fjärrkontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min pappa har en sonyericksson cybershot 2 år gammal.. den går inte att skicka filer mellan dator o telefon...

//Alvar

 

I så fall är det fel på antingen telefonen eller datorn, eller har datorn ingen BT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluetooth har en räckvidd på ungefär 10 meter så man kan lätt vara i åtskilda rum och skicka filer till varandra (förutsatt att man har sådana enheter då såklart)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...