Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ÄNTLIGEN har jag skaffat en Mac : )


DarKMaN

Rekommendera Poster

Jaha efter man skaffat sig en Iphone i höstas så har jag gått o funderat på att skaffa en mac med, men det har ju varit så rysligt dyra för en stackars sate, men så för en vecka så tittade jag på blocket och fann en hyfsad maskin för 6800kr en macbook pro den första med dualcore 1,83 med 320gig scorpio disk samt utökad ram till 2gig.

Själva modellen e sjukt snygg jag var rätt så nöjd med den, men denna skapelsen hade varit med om ett o annat den var väldigt repig och väl använd så bestämde mig att införskaffa en mycket mindre använd mac och började sålla på blocket för andra gg och fann massor av olika varianter, vissa var ju till ockerpriser och vissa var mer humana priser som låg efter vad igentligen en beg dator skall ligga..

 

så nu sitter man här med 2st macar, den senaste macen blev en MacBook Pro 15" med c2d 2,2ghz med santa rosa moderkortet och firewire 800 samt snabbare dvdbrännare 8x och nästan repfri men jag är sketnöjd, får se vad jag gör med den första macen, det räcker med en.. kanske behåller den iallafall..

 

Nöjd MACare är alltid nöjd så länge allt flyter på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar så mycket för dom responsen..

 

jag är helt såld på Macen nu.. och sambon sitter och leker med den första macen... den som är repfri sitter jag med och vakar med falkögon så hon inte tar fel mac hehehe..

 

Igentligen så var det en "billig" bärbar PC jag var ute efter allra först, för att sambon skulle låta bli min Spel dator.

Jo man har ju flera PC burkar, men den ena är en server och den andra en gammal 2ghz celeron som tappar trådlösa nätverket då och då och den vill hon inte sitta vid så ofta, och sen till sist min speldator, och frustationen kan bli stor när man vill sitta o lira nåt spel eller bara slösurfa framför sin favvodator.

 

Så nu med andra ord så har man lite för många burkar totalt sett... hade ju inte räknat med tillökning av 2 macar på mindre en veckas tid..

 

DarKMaN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...