Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spricka i skärmen på iPhone 3G


soasta

Rekommendera Poster

Tappade min kära iPhone idag när jag var en idiot och skulle prata i telefon samtidigt som jag låste upp cykeln.

 

Den går fortfarande bra att använda men har ju tappat lite sex appeal och andrahandsvärde. Frågan är nu hur jag ska göra. Vad kan det tänkas kosta att laga den hos Telia? Gäller någon försäkring? Har bara hemförsäkring. Garantin antar jag inte att jag kommer ha någon hjälp av.

 

Ska gå och höra med Telia imorgon vad dom säger, men ni får gärna dela med er av era åsikter så länge.

 

post-30026-1235402784_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min allriskförsäkring (drulle) med Länsförsäkringar har en självrisk på 1500 kr. Min spontana gissning är att Telia kommer ta mer än 1500 kr för att laga skärmen. Får höra med dom imorgon..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har råkat ut för samma sak..

Du kommer förmodligen att bli erbjuden en utbytesterminal för strax under 3000kr, så det lönar sig att ta på försäkringen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garantin får du ingen användning av, det kan jag med största säkerhet säga. Speciellt inte om det står att du tappade den i felbeskrivningen. Nu vet jag inte vad det kostar för Apple men om det hade varit Sony Ericsson så hade priset varit ca 550 kronor, men jag vet inte riktigt hur iPhone är uppbyggd. Men med största sannolikhet kommer du få ett kostnadsförslag i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har råkat ut för samma sak..

Du kommer förmodligen att bli erbjuden en utbytesterminal för strax under 3000kr, så det lönar sig att ta på försäkringen..

Tack för svaret, men vad innebär egentligen med en "utbytesterminal"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret, men vad innebär egentligen en "utbytestesterminal"?

Du får en ny telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får en ny telefon.

Tack. Får man i så fall en ny telefon om man betalar direkt i butiken eller kommer det bli en omständig process innan man får en ny..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får som sagt en ny telefon för en relativt stor summa (brukar inte vara under 3000 som någon antydde utan snarare nypris utan abonnemang), samt att du måste lämna ifrån dig nuvarande exemplar såklart.

 

Ta på försäkringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får skicka iväg din telefon till anovo, av vilka du ska få ett utlåtande ang reparationskostnad, som du sedan skickar in till ditt försäkringsbolag. Så fungerade det för mig med folksams allrisk iaf..

 

 

Tack. Får man i så fall en ny telefon om man betalar direkt i butiken eller kommer det bli en omständig process innan man får en ny..?

 

 

Jag bad att få ett kostnadsförslag för lagning på min iPhone 8GB där displayglaset spruckit från anovo, via Telia.

Förslaget jag fick var iaf 29xxkr för en utbytesterminal, INTE något nypris på telefonen. Har även hört andra som fått detta.

Och varför skulle man behöva lämna ifrån sig luren om man ändå betalar fulla nypriset?

 

Du får som sagt en ny telefon för en relativt stor summa (brukar inte vara under 3000 som någon antydde utan snarare nypris utan abonnemang), samt att du måste lämna ifrån dig nuvarande exemplar såklart.

 

Ta på försäkringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...