Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Att importera en Mac?


garpen0

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har i dagarna gått och blivit riktig sugen på en Macbook men avskräcks av priserna som Apple har här i Sverige..25 000 kronor om man ska ha en 320gb HDD. Blir ju en rolig resa till Asien på dessa pengar så jag tänkte så här att om man importerar en Macbook från Tyskland, GB eller USA istället och bara helt enkelt byter ut tangentbordet någonstans. Går detta tro och vem kan göra det? Vad kan det bli för övriga komplikationer? Har Apple världsgaranti på sina produkter?

 

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har i dagarna gått och blivit riktig sugen på en Macbook men avskräcks av priserna som Apple har här i Sverige..25 000 kronor om man ska ha en 320gb HDD. Blir ju en rolig resa till Asien på dessa pengar så jag tänkte så här att om man importerar en Macbook från Tyskland, GB eller USA istället och bara helt enkelt byter ut tangentbordet någonstans. Går detta tro och vem kan göra det? Vad kan det bli för övriga komplikationer? Har Apple världsgaranti på sina produkter?

 

 

Tacksam för svar

Om du importerar från ett land inom EU så tillkommer bara frakten.

Om du importerar från ett land utom EU, tillkommer först frakt och tull. Till sist tillkommer 25% moms på HELA summan.

Ett nytt TB kostar en dryg tusenlapp+arbetet att byta det. Att byta själv kostar dig garantin.

 

Apple har 1 års världsgaranti på bärbara datorer.

 

Om du köper i Sverige har du ett års garanti och tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

 

Och hur fåglarna räknar du egentligen? MacBook (vit plast) med 320GB disk är 11795kr.

post-11001-1235395382_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du importerar från ett land inom EU så tillkommer bara frakten.

Om du importerar från ett land utom EU, tillkommer först frakt och tull. Till sist tillkommer 25% moms på HELA summan.

Ett nytt TB kostar en dryg tusenlapp+arbetet att byta det. Att byta själv kostar dig garantin.

 

Apple har 1 års världsgaranti på bärbara datorer.

 

Om du köper i Sverige har du ett års garanti och tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

 

Och hur fåglarna räknar du egentligen? MacBook (vit plast) med 320GB disk är 11795kr.

post-11001-1235395382_thumb.png

 

Se där ja, jag som hade problem med att hitta runt på deras grötiga hemsida.

Garanti kan vara bra att ha när det gäller Apple - har jag hört. Tullen kan man skippa genom att sänka värdet - riskabelt dock. Runda slingor runt 1500 kronor ink arbete och tangentbord för att byta då.

 

Det jag söker för dator är en som kan spela upp high definition-material i 1080p, tror du att 2ghz processorn du hade där skulle kunna klara av detta utan problem?

 

Tusen tack för ditt snabba svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte förlänga tråden ytterligare då den redan besvarats, men hur i hela världen kan du tycka att sidan är grötig?

Framför allt är webshoppen enormt enkel. Bara att klicka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte förlänga tråden ytterligare då den redan besvarats, men hur i hela världen kan du tycka att sidan är grötig?

Framför allt är webshoppen enormt enkel. Bara att klicka.

 

Reagerade på det jag med. Hela apple.com är ju ett mycket flitigt kopierat koncept just för att den är så enkelt.

 

@garpen0

Hur hade du tänkt på Apple Store att gå med på att sänka värdet på en skeppad vara? Köper du burken själv under resa i ex Tyskland, så är det ju bara att packa upp den, och börja använda den, innan du åker hem, och inte transportera hem den ny i kartong, utan ha den i handbagaget som vanligt. Då är det ju inga problem med tullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag söker för dator är en som kan spela upp high definition-material i 1080p, tror du att 2ghz processorn du hade där skulle kunna klara av detta utan problem?
Kan inte tänka mig att det skulle vara något problem - men för att vara säker så vänta till någon svara på detta eller ställ frågan i en egen tråd.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...