Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Norge slänger ut Internet Explorer 6


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Helt rätt. Jag hoppas även att IT-avdelning på mitt jobb kan slänga ut IE6 så jag får något modernare i min HP-burk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt. Jag hoppas även att IT-avdelning på mitt jobb kan slänga ut IE6 så jag får något modernare i min HP-burk.

 

Jag bad datateknikern härom dagen att installera Explorer 7 istället för 6:an. Det blev nobben direkt. När de installerat 7:an på vissa datorer inom landstinget där jag arbetar, hade de fullständigt segat ihop och blivit näst intill oanvändbara. Tydligen diskuteras att helt lämna MS-världen för open source. Fan tro´t men hoppas kan man alltid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bad datateknikern härom dagen att installera Explorer 7 istället för 6:an. Det blev nobben direkt. När de installerat 7:an på vissa datorer inom landstinget där jag arbetar, hade de fullständigt segat ihop och blivit näst intill oanvändbara. Tydligen diskuteras att helt lämna MS-världen för open source. Fan tro´t men hoppas kan man alltid!

 

Är nog knappast fel på IE7 utan att ni troligtvis har programvara som har programmerats med IE6 i botten. Varför inte installera FF, Safari mfl som webbläsare isåfall och köra IE6 som applikationsläsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...