Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur kan en 80 Gb hårddisk bli till 54 efter installation av leopard?


ibookg4

Rekommendera Poster

Nej det kan jag inte göra. Jag har bara en gammal iLife version från panther tiden sparad. Attans! Nu har jag ingen Ilife.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur hade du iLife innan då? du måste väl ha kvar de skivorna som de kom med innan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Ilife var nog förinstallerat i macbooken när jag köpte den för ca 1 1/2 år sedan. Jag hittar iallafal inte Ilife på installations skivan och ingen separat skiva heller. Är ganska säker på att jag inte skulle ha slarvat bort den. Eller kan det vara så att Ilife ligger inbakat i Tiger paketet?

Isåfall får jag väll installera Tiger igen och sedan Leopard arkivera/installera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ilife 2004 fungerar inte särskilt bra på nuvarande Leopard och den verkar inte gå att uppdatera heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Ilife var nog förinstallerat i macbooken när jag köpte den för ca 1 1/2 år sedan. Jag hittar iallafal inte Ilife på installations skivan och ingen separat skiva heller. Är ganska säker på att jag inte skulle ha slarvat bort den. Eller kan det vara så att Ilife ligger inbakat i Tiger paketet?

Isåfall får jag väll installera Tiger igen och sedan Leopard arkivera/installera?

iLife finns med på originalskivan till datorn. Install bundled software tror jag det finns en mapp som heter. Sen om iLife 2004 lirar med Leoparden vet jag inte, men det är ju bara en generation mellan Tiger och Leopard, så alltför stora problem borde det inte vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HURA! Jag kollade installations skivan en gång till och hittade det! Men lite onödigt tycker jag att man måste trycka "installera" och "installera på mac HD" och sedan "anpassa" för att överhuvudtaget få reda på vad det är man installerar.

tusen Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja men jag installerade inte hela instrument biblioteket. Får se hur det funkar om jag prövar det någon dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...