Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AirPort Express gör mig tokig - hjälp!


Lillstrumpan

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har precis köpt en AirPort Express, kopplat upp med sladd från uttaget (bredbandsleverantör) och lampan lyser så grön och fin. Men min nya MacBook vill inte alls prata med AirPorten.

 

Kan se i systemmappen att en AirPort finns, att den är på och så men vad hjälper det. Inte ansluten ändå.

 

Försöker via AirPort -verktyg att hitta min AirPort för att göra nödvändiga inställningar - inget fungerar. Den hittar inga trådlösa apple-enheter!!!

 

Avståndet mellan dator och AirPort är 70 cm, alla telefoner är avstängda, inga betongväggar eller microugn...

 

Tänkte att problemet kanske var att jag inte skapat ett nätverk - men hej och hå. Nu har jag testskapat jag vet inte hur många nätverk och inget går.

 

Har startat om apparater och nät, raderat AirPort installationen från datorn och börjat om, försökt hitta svar i manualer och bryter snart samman av alla beskrivningar av att dessa AirPort Expressar är lättinstallerade.

 

 

Har haft mac i 20 år, kan ändå ingenting - och har heller aldrig tidigare haft problem. Vad ska jag göra?

 

Mycket tacksam för all hjälp,

 

Virrig Lillstrumpa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resetta Airport Express:

http://support.apple.com/kb/HT1450?viewlocale=sv_SE

 

Se till att du har senaste programvaran för Airport Utility:

http://support.apple.com/downloads/AirPort...3_2_for_Leopard

 

Läs set up guide:

http://support.apple.com/manuals/#airport

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt förtroende för Airport Express har fått sig en rejäl knäck. Har haft två stycken där den första gick sönder efter ett år. Köpte då en ny som fungerade fint ett halvår men sen kom strulet med lååååångsam hastighet. Provade allt men plockade sedan fram min sambos gamla Router och kör nu med den, funkar väldig bra.

Nånstans måste Apple ha gjort nåt fel med Expressen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt förtroende för Airport Express har fått sig en rejäl knäck. Har haft två stycken där den första gick sönder efter ett år. Köpte då en ny som fungerade fint ett halvår men sen kom strulet med lååååångsam hastighet. Provade allt men plockade sedan fram min sambos gamla Router och kör nu med den, funkar väldig bra.

Nånstans måste Apple ha gjort nåt fel med Expressen...

 

Det är inte så att du har någon granne som kör på samma kanal som du? Upptäckte själv att jag hade massvis med grannar som körde på samma kanal. Byt till någon annan kanal, så ska du se att det kanske funkar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du har någon granne som kör på samma kanal som du? Upptäckte själv att jag hade massvis med grannar som körde på samma kanal. Byt till någon annan kanal, så ska du se att det kanske funkar bättre.

 

Har endast två nätverk förutom mitt eget i grannskapet men bytte ändå kanal några gånger utan resultat. Förutom detta provade jag allt från att fabriksresetta airporten till att byta dns. Inget blev bättre med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...