3S42 Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Efter jag, dumt nog eftersom det inte är nödvändigt, installerade på prov Sophos virusprogram verkar det som om porten 119 är stängd. Hur gör man för att öppna den igen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 Du öppnar den i brandväggen. Var brandväggen finns, beror på vilket OS du har. Kolla Mac-Hjälpen efter "brandvägg". Link to comment Share on other sites More sharing options...
3S42 Posted February 23, 2009 Author Share Posted February 23, 2009 10.4.9 Lite kusligt att manipulera brandvägg tycker jag nog det är. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob.bohem Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 Om det är OS X Leopards brandvägg, då? Det enda jag kan ställa in i systeminställningar är att "applikationsvis" tillåta "inkommande" anslutningar. Dessutom frågar mit !/€"%& torrentprogram (Vuze) varje gång jag startar det om jag vill släppa genom det, trots att jag inte bett om någon sådan dialog någonstans.. Hjälp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 Om det är OS X Leopards brandvägg, då? Helt värdelösa inställningar! De stackars satarna på jobbet som sitter med Leopard har stora problem med sina inställningar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3S42 Posted February 23, 2009 Author Share Posted February 23, 2009 10.4.9 var det! Var det inte så förr att man kunde ställa in tillgängliga portar internet-adress för internet-adress? Eller var det program för program? Och är det skillnad om man har t.ex. Airport Extreme? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 10.4.9 var det! Var det inte så förr att man kunde ställa in tillgängliga portar internet-adress för internet-adress? Eller var det program för program? Och är det skillnad om man har t.ex. Airport Extreme? Du kan sätta port för port i 10.4.9, det kan du inte i Leopard. Nej, Airport Extreme gör ingen skillnad. EDIT: Sakfel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3S42 Posted February 23, 2009 Author Share Posted February 23, 2009 Är det Systeminställningar/Fildelning/Brandvägg man använder? Var kan man för övrigt få veta lite mer om portar. Vad är en port t.ex.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 Är det Systeminställningar/Fildelning/Brandvägg man använder? Var kan man för övrigt få veta lite mer om portar. Vad är en port t.ex.? Ja. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_TCP_a...DP_port_numbers Link to comment Share on other sites More sharing options...
3S42 Posted February 24, 2009 Author Share Posted February 24, 2009 Tack för den länken! Nu klarnar bilden så sakteliga. På köpet upptäckte jag att brandväggen inte på, som jag trodde var själva grundinställningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giggs Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Lite OT, men varför uppgraderar du inte till 10.4.11? Link to comment Share on other sites More sharing options...
3S42 Posted February 25, 2009 Author Share Posted February 25, 2009 När jag tänkter på saken är det väl det jag har gjort. Minnet har bara inte hängt med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.