Jump to content
Just nu i M3-nätverket

ny eMac

appe

Recommended Posts

Woho! Nya eMac! 1.25 GHz och snabbare DVD bränning. Cool! Detta är nog den första i en serie uppdateringar! :):):)

Bara i USA ännu...

Grymt :D

Då är det bara en tidsfråga innan det dimper ner fler nya Macar då.

Det känns som iMacarna uppdateras när som helst, då eMacarna nu har bättre prestanda i en del avseenden. Ja ja, sämre skärm och grafikkort, men nog kan man säga att eMacen är ett klart bättre köp i dag...

Undrar om iMacen goes G5... :rolleyes:

Lite klent med ram minne... 256 är på tok för lite för att panter ska flyta på bekvämt!

Bättre än 128 som var standard förut...

Men 8x superdrive i billigaste datorn känns lite bisarrt...

Beror väl snarare (gissningsvis) på att samtliga stationära med SuperDrive kommer att använda samma enhet och därmed blir det billigare för Apple. Fast om de vill kan de berigs firmware-spärra hastigheten - Apple brukar ju gilla att göra det för segmentering…

512mb borde vara standard.

8x superdrive är ju en positiv överaskning :)

Det är ett fantastisk bra pris på den nya eMac, med större HD kostar den 10.500:-

Prisvärt för studerande och pensionärer...

Egentligen är nog datorn helt perfekt för alla som inte behöver minneskrävande funktioner (spel m.m)

Själv så vet jag att om jag har köpt en dator, så tar det fem år innan jag köper en ny (sitter nu med min iMac fårn -99), och då kommer jag att behöva utbyggnadsmöjligheter. Pci-plats , mer minne, AirPort (om man inte väljer det som standard) nytt usb/firewire, grafikkort osv.

Är det någon som vet systembussens och hårddiskens hastighet, är det 133Mhz och 7200rpm eller? Sedan finns det väl 3 minnesplatser så minnet går ju att bygga ut!?

Är det någon som vet systembussens och hårddiskens hastighet, är det 133Mhz och 7200rpm eller? Sedan finns det väl 3 minnesplatser så minnet går ju att bygga ut!?

http://www.apple.com/emac/specs.html

"System bus 167MHz, Hard disk drive 40GB Ultra ATA/100 eller 80GB Ultra ATA/100 (antar att det är 7200rpm), "

Det står att man får 265MB minne till och att den är utbyggbar till 1GB. Då kanske det bara är 1 plats... (för det finns väl 1GB-minnen?)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...