Jump to content
Just nu i M3-nätverket

mp3-spelare för ljudböcker

boevil

Recommended Posts

Ska köpa en mp3- spelare till min fru, så hon kan lyssna till ljudböcker i sjuksängen.

Jag antar, men vet ej, att det räcker med en enkel och "billig" spelare. Behöver väl inte en iPod?

Är det någon som har erfarenhet som kan rekommendera en enkel, lättskött spelare?

Jag har inte hittat någon information om hur "stora" böckerna är- men de är oftast i mp3- format och 6-12 timmar. Hur mycket internminne behövs ?

köp en nano, om du lägger till böckerna som just ljudböcker så kommer iPoden ihåg var du slutade och började lyssna, så du slipper hålla på och spola fram och tillbaks hela tiden! väldigt bra! jag har ingen erfarenhet av andra spelare...

Rätt många filer när det är en ljudbok så tar en del plats. Hade satsat på en 8gb iPod Nano till frugan där. Bra fråga på ett macforum förresten. "Behöver väl inte vara en iPod". Är väl ingen här inne som skulle rekommendera något annat än en iPod, mactalibaner som vi är :whistling:

Måste nog (tyvärr?) instämma med de andra och rekommendera en Nano... Hur ljudböcker fungerar med "iPod:arna" är oerhört lättsamt och hon kan ju använda iPoden till annat också, efter sjukhusvistelsen. ;)

Rätt många filer när det är en ljudbok så tar en del plats. Hade satsat på en 8gb iPod Nano till frugan där. Bra fråga på ett macforum förresten. "Behöver väl inte vara en iPod". Är väl ingen här inne som skulle rekommendera något annat än en iPod, mactalibaner som vi är :whistling:

Även jag är taliban :nerd: men det är väl bättre än att vara en av pc-pöbeln "out there".

Det blev en Sansa Clip 4GB (Sandisk) - man ska inte skämma bort fruar, speciellt inte om de ligger i sjuksängen ...

Även jag är taliban :nerd: men det är väl bättre än att vara en av pc-pöbeln "out there".

Det blev en Sansa Clip 4GB (Sandisk) - man ska inte skämma bort fruar, speciellt inte om de ligger i sjuksängen ...

det är väl just då man SKA skämma bort dem??! :P

Stackars frugan. Hoppas hon inte får virus av "pc" mp3-spelaren :hihihi:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...