Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga om Time Macine och två datorer.


Österdahl

Rekommendera Poster

Har nyligen köpt en MacBook. Jag använder Time Machine och en extern hårddisk (LaCie) för säkerhetskopior.

 

Gillar MacBook:en skarpt, så nu funderar jag på att ställa undan den stationära PC:n till förmån för en Imac.

 

Min fråga: Kan man använda samma externa hårddisk tillsammans med Time Machine för att säkerhetskopiera från Imac:en?

Dvs hålls filerna från MacBooken och Imac:en isär? Eller behöver man partionera? Eller går inte alls?

 

/Leif.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK! Så det blir två avbilder automatiskt?

 

Ja... Jag tror inte ens du skall (behöver) partitionera. Det skapas en "sparsebundle"

för varke dator. Åtminstone för mig i min Timecapsule och jag antar att det är lika

för extern HDD. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... Jag tror inte ens du skall (behöver) partitionera. Det skapas en "sparsebundle"

för varke dator. Åtminstone för mig i min Timecapsule och jag antar att det är lika

för extern HDD. :crossfingers:

 

 

Stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zn8ke & Radiozo, Tack så mycket för hjälpen! Skönt att ha detta förum när man är färsking på detta. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyligen köpt en MacBook. Jag använder Time Machine och en extern hårddisk (LaCie) för säkerhetskopior.

 

Gillar MacBook:en skarpt, så nu funderar jag på att ställa undan den stationära PC:n till förmån för en Imac.

 

Min fråga: Kan man använda samma externa hårddisk tillsammans med Time Machine för att säkerhetskopiera från Imac:en?

Dvs hålls filerna från MacBooken och Imac:en isär? Eller behöver man partionera? Eller går inte alls?

 

/Leif.

 

 

Om du vill kontrollera/styra hur mycket utrymme varje Time Machine-kopia ska få ta upp så partionera. Då kan du även använda hårddisken för att lagra annan information - på den lediga partionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

Jag har så att en hårddisk och två macar och det funger utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...