Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iMac upgrade

vexxan

Recommended Posts

Hej!

Jag ska, efter lång väntan, snart gå över till the bright side och köpa mig en mac. Har inte så lång erfarenhet av dessa, endast använt dem i skolmiljö och aldrig ägt en egen, men jag är förtjust!

Har inte någon vetskap om iMac's historia och behöver därför lite råd innan jag köper en sådan. Har läst i forumet här på macworld och på andra sidor om att man kommer uppgradera iMacen snart, den mest intressant artikeln jag hittade var http://forums.appleinsider.com/showthread....;threadid=94551.

Artikeln skrevs 090126, denna och många topiker på detta forum (det senaste inlägget om detta jag fann var skrivet 090219) diskuterar en framtida iMac. Så sent som igår 090221 kunde jag bestämma mig om vilken av alla mac varienter jag skulle köpa, som ni förstår landade mitt beslut på en iMac.

Men efter att ha läst om den framtida uppgradering så undrar jag givetvis om den iMacen som går att köpa på apple.com's hemsida (3.06ghz core2duo, geforce 8800 gs, 4gb ram) är den nya eller är det den gamla? Har en okej PC så jag kan gärna vänta till den nya iMacen kommer (om den inte redan har kommit vilket jag inte skulle märka för jag vet inte vad som är gammalt eller nytt när det gäller Mac), är en fattig student så vill få ut så mycket jag kan för mina pengar!

MVH

Fredric T

Men efter att ha läst om den framtida uppgradering så undrar jag givetvis om den iMacen som går att köpa på apple.com's hemsida (3.06ghz core2duo, geforce 8800 gs, 4gb ram) är den nya eller är det den gamla?

Hos Apple är det alltid den senaste modellen men det va ett tag sedan det kom en ny iMac och ingen vet när det kommer en ny. Så behöver du en nu så köp men kan du vänta någon månad så kommer det alltid en ny inom en snar framtid ;)

okay, tack så mycket för det snabba svaret. Då ska jag försöka hålla ut ett tag och invänta en ny, fräsig och underbar iMac :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...