Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Windows på Macen


it04-22

Rekommendera Poster

Hur fungerar macbook air om jag installerar windows på den? Fungerar alla fingerkombinationer på multitouch-plattan som de ska? Fungerar ljud och bild? Kan jag slänga i hop datorn när den är påslagen utan att behöva sätta den i vänteläge först och så vidare?

 

Om jag kör Windows xp i Virtual Box så är muspekaren så seg att det i princip blir obrukbart. Är det så illa om man använder boot camp också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte fingerkombinationerna fungerar, men jag är inte säker. Resten ska ju fungera, vad som händer när du stänger locket kan du konfigurera själv i Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag kör Windows xp i Virtual Box så är muspekaren så seg att det i princip blir obrukbart. Är det så illa om man använder boot camp också?

 

Nej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du vitual box emulerar du ju operativsystemet, det är en jätteskillnad mot att köra det "på riktigt" som du gör i boot camp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årajt. Det låter ju toppen. Jodå, jag förstår skillnaden på Virtual box op och ett "riktigt" op. Tänkte bara om det var macarna som orsakade segheten i virtual box eftersom det fungerar smärtfritt på en pc.

Nej att styrplattan ska funka kanske är att önska för mycket. Fast borde inte apple kunna fixa det då det är de som gör drivrutinerna? Eller det kanske det inte är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan bränna en driver CD via bootcamp assistant med alla drivrutiner för din maskin till Windows.

Eller så stoppar du bara in leopardskivan när installationen är klar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan bränna en driver CD via bootcamp assistant med alla drivrutiner för din maskin till Windows.

 

Nej? Det var väl på den tiden då Boot Camp Beta fanns till Tiger?

Nu sätter du in Leopardskivan när installationen är klar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...