Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort skrivar drivrutinerna vid installation...


Marooned

Rekommendera Poster

Som dom flesta vet kan man ta bort språkfiler och skrivar drivrutinerna vid installation. Jag bytade nyligen från iMac till en Macbook och det medför en mycket mindre hårddisk. Så vill såklart få så mycket plats som möjligt. Har redan tagit bort alla språk och funderade på att ta bort drivrutinerna för skrivare som är på drygt 3.5gb.

 

Men frågan är såklart den dagen jag har en skrivare eller ska använda någon. Vad händer då? Hittar OS X drivrutinerna och tankar ner dom via programuppdateraren eller är det kört helt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som dom flesta vet kan man ta bort språkfiler och skrivar drivrutinerna vid installation. Jag bytade nyligen från iMac till en Macbook och det medför en mycket mindre hårddisk. Så vill såklart få så mycket plats som möjligt. Har redan tagit bort alla språk och funderade på att ta bort drivrutinerna för skrivare som är på drygt 3.5gb.

 

Men frågan är såklart den dagen jag har en skrivare eller ska använda någon. Vad händer då? Hittar OS X drivrutinerna och tankar ner dom via programuppdateraren eller är det kört helt?

 

Du får helt enkelt besöka skrivartillverkarens hemsida och ladda hem drivrutinen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst. Men nåt säger mig av erfarenhet att det inte alltid finns till Mac? Har stött på det ett antal gånger innan för andra saker jag behvövt rutiner till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller gör en arkiv/install av systemet, så får du ju alla drivisar igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller gör en arkiv/install av systemet, så får du ju alla drivisar igen!

 

 

Sant där, tänkte jag inte på. Tack johnalder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst. Men nåt säger mig av erfarenhet att det inte alltid finns till Mac? Har stött på det ett antal gånger innan för andra saker jag behvövt rutiner till...

 

Finns inte drivrutiner till mac hos tillverkaren, finns de med största sannolikhet inte med i OSX heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...